Столичне метро вчитиме пасажирів фінансової грамотності: запустило потяг «Шахрай гудбай»

Київський метрополітен хоче поліпшити фінансову грамотність серед пасажирів і тому приєднався до Всеукраїнської інформаційної кампанії з протидії платіжному шахрайству, запустивши потяг «Шахрай гудбай».

Про це повідомляє прес-служба підземки.

У вказаному поїзді розклеїли інформацію з правилами безпеки безготівкових та онлайн-платежів, він курсує синьою гілкою.

«Шахрай гудбай нагадує нікому не повідомляти пін-код своєї картки, не варто піддаватись на емоції та не відправляти кошти незнайомцям, які телефонують щодо родичів, до детального з'ясування їх місцезнаходження», — йдеться у повідомленні.

У метрополітені нагадують, що на сьогодні найпопулярнішим способом шахрайства з платіжними картками в Україні є так звана соціальна інженерія — коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток.

Так, за даними Нацбанку, у 2019 році сталося майже 72 тисячі випадків незаконних дій з платіжними картками, 58% із них — в інтернеті.

«З’явилися й нові сценарії, коли користувачам під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і у такий спосіб виманюють дані платіжних карток», — йдеться у повідомленні.

Крім цього, у метрополітені нагадують, що під час поїздки у підземці не варто залишати платіжні картки чи мобільні телефони у задніх кишенях штанів. Також не треба демонструвати екран пристрою незнайомцям, особливо під час здійснення фінансових операцій.

Що це за кампанія

Нацбанк 7 липня повідомив про старт Всеукраїнської інформаційної кампанії з протидії платіжному шахрайству, мета якої — навчити українців основних правил безпеки безготівкових та онлайн-платежів.

За словами директорки Департаменту комунікацій НБУ Наталії Бондаренко, понад 50 партнерів із соціально відповідального бізнесу заявили про бажання долучитися до кампанії.

«Розповідати про правила платіжної безпеки ми будемо на телебаченні і в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію. Ми намагаємося використати усі можливі канали комунікацій, щоб достукатися до аудиторії та убезпечити громадян від злочинних дій шахраїв», — сказала Бондаренко.

Час проведення кампанії — липень-серпень. Детальніше про неї можна прочитати тут.

Раніше ми розповідали про цікаві та повчальні випадки шахрайства в Україні. Так, у Києві шахраї за допомогою підроблених документів привласнили будівлю поліції.

На Одещині чоловік причепив нитку до 200-гривневої купюри та 44 рази поповнив нею свій рахунок.

А на Херсонщині шахраї створили онлайн-ломбард і продавали товари за дуже низькими цінами. Проблема покупців була у тому, що вони товар так і не отримували.