У Комісії з азартних ігор відреагували на пропозицію її ліквідувати: «Що на що змінюємо?»

Голова Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) Іван Рудий заявив, що не знав про законопроєкт уряду щодо ліквідації комісії до того, як його внесли у парламент. Також він каже, що запропоновані зміни — це, по суті, чинні норми законодавства.

Про це він сказав у коментарі hromadske.

1 травня до Верховної Ради внесли законопроєкт про зміни щодо організації та проведення азартних ігор і лотерей в Україні. Його ініціатор — Міністерство цифрової трансформації. Глава Мінцифри Михайло Федоров пропонує КРАІЛ ліквідувати, а видачу гральної ліцензії — автоматизувати.

Зараз законодавство вказує, що органом держрегулювання у сфері азартних ігор є КРАІЛ. У запропонованому документі його хочуть замінити на «уповноважений орган» без прив'язки до КРАІЛ.

Іван Рудий заявив, що цей документ офіційно до комісії не надходив, а ознайомитися з ним він зміг тільки після публікації на сайті Верховної Ради.

«Чесно кажучи, я не зрозумів, для чого ця історія, який кінцевий Коефіцієнт корисної діїККД. Переглянувши основні тези, я побачив, що запропоновані зміни — це, по суті, чинні норми законодавства. Що на що ми змінюємо, я не зрозумів», — сказав глава КРАІЛ.

Не вистачає людей

У Мінцифрі вказували, що КРАІЛ — колегіальний орган, до якого входять голова та члени комісії — зараз не може проводити засідання щодо видачі ліцензій, бо не має достатньо людей. Рудий погоджується, але каже, що до Кабміну вже два місяці пишуть листи з проханням призначити 1-2 нових членів.

«Справді, кворум необхідний, бо у нас висять пакети документів на отримання ліцензій. Необхідно ухвалювати рішення щодо санкційної політики, анулювання ліцензій», — сказав він.

Також Іван Рудий зазначає, що саме ця колегіальність потрібна для прозорого ухвалення рішень, а запропонований законопроєкт нібито передбачає одноосібне ухвалення рішення.

«Заангажувати 7 людей набагато складніше, ніж одну. Тому перехід до одноосібної форми мені здається більш ризикованою історією, ніж до колегіальної форми [...] Для чого призначати людину, яка може одноосібно ухвалити рішення?» — сказав він.

Автоматизація

Федоров запевнив, що цей законопроєкт дозволить прибрати людський чинник у видачі ліцензій, процес стане автоматичним і відбуватиметься за чіткими критеріями. Натомість Рудий вказує, що певна автоматизація вже є: передбачена можливість подання документів в електронному вигляді, розроблений варіант, наприклад, заново не подавати ліцензію на гральний автомат.

«Скільки ми розраховуємо отримати нових ліцензій? За три роки було видано близько 36 — на права діяльності, а також велика кількість ліцензій на гральне обладнання [...] Навіщо витрачати гроші та створювати продукт автоматизації того, що має кінцеву невелику чисельну значущість? Умовно кажучи, ще для 50 ліцензій?» — сказав він.

Також глава КРАІЛ зазначає, що зараз комісія здійснює адміністрування державної системи онлайн-моніторингу, а новий орган, згідно із законопроєктом, буде забезпечувати адміністрування.

«... що передбачає передання управління другій чи третій стороні. Знову ж таки, у міністерства, можливо, є партнери, які вже розробили чи бачать достойну людину, що буде це робити. Тут up to them», — сказав Рудий.

За словами Івана Рудого, зараз є дві нерозв'язані проблеми у чинній реформі: запуск Державної системи онлайн-моніторингу (ДСОМ) та чіткий податковий закон.

«Решти проблем, по суті, немає, тому що орган працює, реформа діє. За минулий рік комісія виконала план на 99%, встановлений ще у мирний час […] Я не розумію, який кінцевий ККД і яку проблему ми розв'язуємо просто перестановкою доданків», — сказав він.