На Кіровоградщині кандидат в мери хотів купити «двійника» свого конкурента, але попався СБУ

На Кіровоградщині чинний депутат облради та кандидат в мери Світловодська хотів купити «двійника» свого конкурента на виборах, щоб зменшити йому кількість голосів. Коли передавав гроші, його затримали правоохоронці.

Про це повідомили у пресслужбі Служби безпеки України.

За попередніми даними слідства, схему організував політик разом зі своїм помічником. Він хотів купити технічного кандидата з таким же прізвищем, як в одного зі своїх конкурентів. Так планував зменшити кількість набраних конкурентом голосів.

Обидвох організаторів затримали після передачі 10 тисяч гривень. Правоохоронці наразі вирішують питання щодо повідомлення затриманим про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 160 Кримінального кодексу України (підкуп виборця, учасника референдуму).

А в Умані без затримань

Водночас громадянська мережа ОПОРА повідомляє, що в Умані виборча комісія зареєструвала двох тезок чинного мера Олександра Цебрія, а сама реєстрація відбулася на вулиці пізно ввечері. В одного з «двійників» збігається навіть ім’я по батькові — Володимирович.

Щобільше, ці кандидати — самовисуванці, які змінили свої імена влітку цього року і вони навіть не живуть в Умані або на Черкащині.

Що це за технологія?

Ця технологія використовується для того, щоб відібрати голоси у конкурента. «Двійник» має схоже або однакове ім’я та прізвище, схожою може бути і назва партії, наприклад, на парламентських виборах бюлетені рясніли різноманітними «Слугами Народу» — приватними підприємствами, благодійними фондами тощо.

Це розрахунок на виборця, який має побачити знайоме прізвище в бюлетені і поставити відмітку «двійнику», а не тому, за кого він справді хотів голосувати.

Водночас закон не забороняє балотуватися на виборах кандидатам з однаковим ім’ям та прізвищем, однак якщо буде доведено використання технології «двійників», то таких тезок можуть покарати.

Досвід «Слуги Народу»

На парламентських виборах у 2019 році проти партії «Слуга Народу» використали цю технологію, що в підсумку коштувало шістьом кандидатам перемоги на своїх округах.

Загалом понад 90 кандидатів-самовисуванців, які балотувалися у 55 одномандатних виборчих округах, видавали себе за представників приватного підприємства, громадської чи благодійної організації «Слуга Народу» або (значно рідше) «Голосу» чи інших партій.