У Венеції заборонили круїзним лайнерам заходити у деякі порти міста: судна загрожують архітектурі
У Венеції з 1 серпня набула чинності тимчасова заборона для великих суден, зокрема круїзних лайнерів, запливати до окремих водойм міста. Так вирішили зробити, оскільки масивні кораблі послаблюють фундаменти історичних будівель.
Про це йдеться у рішенні Ради міністрів Італії, повідомляє La Repubblica.
Обмеження стосується історичного центру Венеції, зокрема площі Святого Марка (повз яку пропливають лайнери) та каналу Джудекка. Однак лайнери зможуть заходити до найближчого промислового порту Магера, а вже звідти вантажі чи люди рухатимуться на менших кораблях.
Заборона судноплавства передбачена для суден хоча б з однією з таких характеристик: тоннажність понад 25 тисяч тонн, довжина понад 180 метрів, висота більш як 35 метрів або виділення надто великої кількості сірки. Тобто невеликі круїзні лайнери з приблизно 200 пасажирами зможуть все-таки продовжити заходити у порти Венеції.
Прем'єр-міністр Італії Маріо Драгі вже назвав це рішення ключовим кроком для захисту венеційської лагуни. Водночас міністр культурної спадщини Даріо Франческіні зазначив, що ініціатива італійського уряду передбачає не лише обмеження для лайнерів, але й компенсацію для компаній, які від цього обмеження постраждають.
«Це історичний день після багатьох років очікування з боку всього світу. Рішення, якого чекала Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культуриЮНЕСКО і всі ті, хто був у Венеції і був вражений розміром цих кораблів, що проходять через найбільш вразливе і найбільш красиве місце у світі», — сказав Франческіні.
Це не перша спроба заборонити проходження великотоннажних суден Венецією. У 2012 році уряд Італії обмежив тоннажність кораблів, що пропливали каналом Джудекка, 40 тисячами тонн. Але на той час шляхів обходу каналу просто не було, тож заборона на практиці не діяла.
Так аж до 2020 року каналом Джудекка щороку продовжували курсувати близько 500 кораблів тоннажністю до 96 тисяч тонн кожен — попри те, що у 2017 році уряд Італії пообіцяв боротися з цим явищем. Це часом призводило до аварій, зокрема зіткнень кораблів із туристичними човнами.
З початком епідемії коронавірусу й скороченням морських перевезень міська влада Венеції спільно з перевізниками розробила план поступового розведення морського трафіку між містом і портом Магера через канал Петролі, що лежить подалі від історичного центру.