«Наш приклад може зміцнити репутацію України в очах інвесторів» — співзасновник стартапу Grammarly

Київський стартап Grammarly залучив рекордні для України $110 млн інвестицій. Співзасновник сервісу Дмитро Лідер розповів Громадському як це вплине на інші українські стартапи, чому ресурс варто популяризувати в університетах та поділився, у що автори вкладуть отримані мільйони.

Стартап Grammarly залучив рекордні для України $110 млн інвестицій. Співзасновник сервісу Дмитро Лідер розповів Громадському як це вплине на інші українські стартапи, чому ресурс варто популяризувати в університетах та поділився, у що автори вкладуть отримані мільйони.

Дмитре, розкажіть що таке Grammarly? Чи можна вважати, що це такий собі Google Translate «здорової людини»?

Grammarly – це продукт з використанням технології штучного інтелекту, який допомагає людям у всьому світі спілкуватися грамотно, зрозуміло та ефективно. Три основні фокуси нашого продукту — це базова чистота мови, тобто виправлення орфографії та граматики, чіткість викладу, — робимо текст зрозумілішим, і ефективність — досягаємо цілей комунікації.

Наше велике бачення і мета допомагати людям висловлюватися так, щоб їх розуміли як задумувалося, без викривлень. Англійською наша мета звучить як «Improving lives by improving communication» (Покращуємо життя, вдосконалюючи комунікацію). Ми хочемо покращити якість комунікації у світі.

Співзасновник українського стартапу Grammarly Дмитро Лідер Фото: Богдан Мартовський/Громадське

Як і хто працював над ідеєю створення Grammarly?

Ідея зародилася у нас зі співзасновниками — киянами Олексієм Шевченком та Максом Литвином під час роботи над нашим попереднім продуктом в 2008 році. Grammarly — це вже другий продукт, який ми робимо разом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чи стане Львів українською Кремнієвою Долиною? RE:ФОРМА

До цього була система попередження плагіату у студентських роботах. Ми досліджували чому люди вдаються до плагіату, і повторюваною темою було те, що писати щось добре — це дуже складно, навіть якщо ти гарно розумієшся на предметі. Багатьом людям, навіть з непоганими навичками написання текстів і добрим розумінням теми, часто бракує впевненості або часу для того, щоб написати добре самостійно. Ми вирішили, що технології можуть і мають в цьому допомогти і вирішили працювати над розв’язанням фундаментальнішого виклику.

Наскільки великою є ваша команда? Скільки у ній лінгвістів і скільки загалом осередків?

Зараз у нас міжнародна команда із майже 150 осіб у трьох офісах: Києві, Сан-Франциско та Нью-Йорку. У Києві — найбільший офіс, близько 100 людей. Ми постійно зростаємо.

Ви працюєте лише з англійською мовою?

Технічна складність проблеми — допомагати людям порозумітися — настільки велика, що важливо сфокусуватися на чомусь одному, на одній мові. Тому зараз ми працюємо з англійською як з мовою глобального спілкування і хочемо вдосконалити нашу технологію для цієї мови перед тим, як думати про інші.

Як вам, людям, які народились і виросли в україномовному та російськомовному середовищі, вдалося створити англомовний додаток такого рівня?

Сьогодні Grammarly є глобальною компанією з міцним українським корінням, — співзасновники є українцями і першу версію продукту було створено тут. Велика частина дослідницької команди перебуває тут, у Києві. І вона також працює над створенням технологій, які лежать в ядрі Grammarly. Це технології штучного інтелекту, зокрема такі дисципліни як машинне навчання та обробка природної мови. І в Україні багато людей цікавляться і опановують ці дисципліни, тому ми намагаємось розвивати і підтримувати цю спільноту.

Наша команда активно ділиться досвідом, виступає на конференціях, організовує семінари, публікує статті. І для того, щоб було чим ділитися, ми постійно навчаємось і залучаємо в якості менторів до професійного розвитку команди — найкращих світових фахівців. Наприклад, інженерів, які допомагали масштабувати Твіттер чи створювати програмне забезпечення для самокерованих авто в Uber. Наш директор із досліджень Джоел Тетро, який працює в Нью-Йорку, є одним із найвідоміших дослідників у нашій галузі. До нас він прийшов з Yahoo, де займався проблемою негативних коментарів у онлайн-медіа, мови ворожнечі тощо.

Співзасновник українського стартапу Grammarly Дмитро Лідер Фото: Богдан Мартовський/Громадське

Зараз у вас багато ресурсів, щоб розширювати компанію. Хто інвестував у Grammarly?

Нещодавно ми залучили перший в історії компанії раунд інвестицій $110 млн від групи американських інвесторів у складі General Catalyst, IVP, Spark Capital та кількох інших. Саме цю групу ми обрали, бо в них є великий досвід розвитку високотехнологічних компаній і для масової аудиторії, які подібні до Grammarly. Оскільки ми залучали ці інвестиції в період швидкого зростання, вже бувши прибутковими, ми могли обирати інвесторів.

У що збираєтесь вкласти таку велику суму?

Цей раунд фінансування дозволить нам прискоритись у нашому розвитку. Це значить, що ми продовжимо робити те, що ми робимо, але більше і швидше. Це розвиток команди, створення потужних технологій і підтримка аудиторії користувачів, яка постійно зростає. Розширення торкнеться команд в усіх офісах.

Для київської команди та для України в цілому це значить, що київський осередок Grammarly розвиватиметься як місце, де талановиті люди зможуть отримувати досвід світового рівня і долучатися до вирішення однієї з глобальних проблем. І ми віримо, що цей досвід підживлюватиме ще багато проектів в майбутньому, включно з проектами в Україні.

Також, наш успіх може бути прикладом і натхненням для інших інноваторів-підприємців в Україні, та можливо також зміцнити репутацію України в очах іноземних інвесторів, тому що він засвідчує наявність тут технічної та управлінської експертизи.

Хто сьогодні є аудиторією Grammarly?

Grammarly – продукт для широкої аудиторії та після запуску безкоштовної версії у 2015 році кількість людей, які активно користуються ресурсом, виросла майже до 7 мільйонів на день.

Чи можливе впровадження такого ресурсу в шкільну і вищу освіту? Наскільки це раціонально зараз і чи реально, зважаючи на стан освіти?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українська IT. Ті, хто хочуть стати першими. RE:ФОРМА

Сервіс є дуже корисним у навчанні для тих, хто опановує англійську мову і для тих хто вивчає дисципліни англійською. У нас дуже багато академічних клієнтів серед шкіл та університетів і люди, які використовують Grammarly під час навчання, часто після завершення вишів залишаються з нами та продовжують використовувати Grammarly вже в професійній діяльності чи особистому житті.

Ми б хотіли бачити більше клієнтів серед українських вишів, принаймні серед тих де є англомовні програми. Наприклад, нещодавно таким клієнтом став Український Католицький Університет у Львові, який викладає дисципліни англійською. Ми дуже раді його бачити серед наших клієнтів і запрошуємо інші університети до співпраці.

Співзасновник українського стартапу Grammarly Дмитро Лідер Фото: Богдан Мартовський/Громадське

Розкажіть про результати дослідження Мічиганського університету щодо ефективності Grammarly?

Кілька університетів, такі як Central Michigan University та Australian University of Applied Psychology, які є нашими клієнтами, робили дослідження того, наскільки використання Grammarly впливає на успішність студентів і чи стають вони кращими комунікаторами, чи покращують вони навички написання текстів. І виявилося, що так, — є вплив використання Grammarly і на успішність студентів і на їхні навички написання текстів. Студенти, які користувалися сервісом протягом певного періоду часу, згодом грамотніше та ефективніше складали тексти, навіть без допомоги ресурсу.

Як приєднатися до вашої команди? За яким принципом ви відбираєте людей?

Головні принципи за якими ми шукаємо людей до нашої команди — це етичність, чесність, порядність, гнучкість, наполегливість, емпатія та непересічність. Ця база і цінності дозволяють нам мати продуктивну культуру. Це те, що, врешті, допомогло нам створити продукт такого масштабу і технічної складності, як Grammarly.

Підписуйтесь на наш канал в Telegram