«Укрзалізниця» збудувала колію в зону відчуження ЧАЕС. Навіщо це потрібно?
Виконувач обов'язків голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик заявив, що компанія завершила реконструкцію колії, яка з'єднує зону відчуження Чорнобильської атомної електростанції (ЧАЕС) з основною залізничною мережею.
Про це йдеться у його заяві на сайті «Укрзалізниці».
Зокрема, «Укрзалізниця» завершила реконструкцію колії між станціями Вільча та Янів. Наразі там тривають підготовчі роботи до запуску першого тестового поїзда.
Під час реконструкції колії до роботи залучили 95 залізничників із філії «Центр з будівництва та ремонту колії». Так, вони замінили залізничне полотно та реконструювали колію завдовжки 24,56 кілометра. Ще 4,3 кілометра оновили середнім ремонтом.
Натоміть в «Енергоатомі» зазначали, що протяжність збудованої колії від станції Вільча до станції Янів становить 43 км. Там пояснили, що її прокладали дві бригади залізничників: одна зі станції Вільча, друга — зі станції Янів.
9 липня 2021 року дві бригади зустрілися та забили «золотий костиль» у колію, яка з’єднала Централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) із залізничною мережею України.
Навіщо це потрібно?
3 лютого 2021 року Кабінет Міністрів передав залізничну колію «Вільча — Янів» (зона відчуження, Іванківський район Київської області) на баланс НАЕК «Енергоатом».
Т. в. о. президента НАЕК «Енергоатом» Петро Котін зазначив, що протягом трьох років будівництво цієї під’їзної колії було перешкодою для запуску в експлуатацію першого пускового комплексу ЦСВЯП.
Та вже найближчим часом туди доправлятимуть відпрацьоване ядерне паливо з трьох атомних електростанцій: Рівненської, Хмельницької та Южно-Української. Там воно зберігатиметься протягом наступних ста років.
В «Укрзалізниці» зазначили, що роботи з прокладення колії виконали у «рекордні терміни».
«У червні ми виграли тендер і підписали угоду з "Енергоатомом" на реконструкцію зазначеної ділянки. Ми розуміли важливість проєкту для країни, тож усі роботи були виконані в рекордні строки — за один місяць. Завдяки зусиллям залізничників уже найближчим часом почне роботу перше централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива», — каже Юрик.
Там також додали, що вже наступного тижня презентують реконструйовану ділянку. В «Енергоатомі» казали, вже до 20 липня відбудеться прогін першого пробного спецпотяга на ЦСВЯП з імітатором контейнера з відпрацьованим ядерним паливом.