Уряд визначив вартість проїзду платними дорогами. Ціни залежатимуть від виду транспорту

Кабінет Міністрів України схвалив максимальний розмір вартості проїзду дорогами, які побудують на умовах концесії. Ціни коливатимуться від 80 копійок до 4,6 грн — залежно від виду транспорту.

Відповідне розпорядження ухвалили на засіданні Кабінету міністрів 23 грудня.

У постанові зазначено, що вартість одного кілометру проїзду на платній дорозі залежатиме від виду транспорту (ціни вказані в євро, станом на 23 грудня офіційний курс цієї валюти становив 34,56 грн.):

  • Мотоцикли та легкові автомобілі — €0,023 (80 копійок).
  • Вантажні авто з дозволеною максимальною масою від 3,5 до 12 тонн, автопоїздів з дозволеною максимальною масою до 12 тонн, автобусів з кількістю місць для сидіння від 10 до 29 і з дозволеною максимальною масою не більше 12 тонн — €0,045 (1,5 грн).
  • Вантажні авто та автопоїзди з дозволеною максимальною масою більше ніж 12 тонн, автобуси з кількістю місць для сидіння більше ніж 29 і з дозволеною максимальною масою понад 12 тонн — €0,133 (4,6 грн).

Що таке концесія і навіщо вона потрібна?

Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (як-от дороги, аеропорти, підприємства тощо) в тимчасове користування приватним підприємствам.

Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг.

Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав, та розподіл ризиків.

Чи є в Україні концесійні дороги?

Наразі в Україні немає доріг, переданих у концесію. Однак у лютому 2018 року Верховна Рада ухвалила закон, який передбачає можливість будівництва таких шляхів.

Згідно з законом, на умовах концесії можуть будувати дороги загального користування державного значення. А усі платні дороги обіцяють забезпечити безкоштовними альтернативними шляхами. У Міністерстві інфраструктури тоді зазначили, що вже наявні дороги платними не стануть.

Наприкінці жовтня в уряді повідомили, що обрали шість ділянок доріг для реалізації першого етапу програми державно-приватного партнерства.

Платними дорогами мають стати автошляхи Харків – Дніпро – Запоріжжя (M-29, M-04, M-18), Бориспіль – Полтава (М-03), Херсон – Миколаїв (М-14), Київ – Житомир – Рівне (М-06), Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19), Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв (M-04, H11). Загалом це становить 1500 кілометрів доріг.

Ці траси сполучають 10 регіонів України. Якщо їх передадуть у концесію, там мають провести реконструкцію, поточний та капітальний ремонт.

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, у середньостроковій перспективі міністерство планує залучити 9 мільярдів доларів приватних інвестицій.

Автор: Остап Крамар