Що треба знати про прихід Ryanair в Україну
Ryanair став найбільшою авіакомпанією Європи, надавши послуги 117 мільйонам осіб. Щоденно виконує 1800 рейсів із 85 «хабів». В авіапарку — 360 літаків Boeing 737.
Найбільший лоукостер Європи Ryanair офіційно заявив, що починає обслуговувати українських пасажирів. Польоти з України компанія обіцяє розпочати 30 жовтня 2017-го року.
За словами комерційного директора Ryanair Девіда О’Брайана, маршрути заплановані з Борисполя до нідерландського Ейндховена (3 на тиждень), до британського Лондона (аеропорт Станстед, 5 разів на тиждень), до британського Манчестера (3 на тиждень), і до шведського Стокгольма (аеропорт Скавста, 4 на тиждень).
Крім того, зі Львова повітряні судна компанії літатимуть до угорського Будапешта, німецького Берліна, до польських Кракова та Вроцлава, до Ейндховена, а також до німецького Меммінгена.
«Я хочу відзначити, що Україна буде 34 країною в мережі Ryanair. За рік ми очікуємо, що близько півмільйона українських пасажирів користуватимуться нашими послугами» — сказав О’Брайан на прес-конференції у Києві 15 березня.
У 2016-му році Ryanair став найбільшою авіакомпанією Європи, надавши послуги 117 мільйонам осіб. Щоденно перевізник виконує близько 1800 рейсів із 85 «хабів». Авіапарк Ryanair нараховує 360 літаків Boeing 737.
За словами О’Брайана, в цьому році компанія не буде базувати свої літаки на території України, однак в перспективі Ryanair розглядає таку можливість.
«Це цікавий момент для обговорення – можливість заснування бази в Україні», — запевняє комерційний директор Ryanair.
Комерційний директор Ryanair Девід О’Брайан (ліворуч) та міністр інфраструктури України Володимир Омелян розповіли про початок роботи на українському ринку перевезень найбільшого європейського лоукостера Ryanair Фото: Громадське
Скільки коштуватимуть польоти з Ryanair
Міністр інфраструктури Володимир Омелян напередодні пообіцяв, що закордонні перельоти через Ryanair коштуватимуть українцям від 20 — 40 євро за квиток. Для порівняння, авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» пропонує рейс з Києва до Варшави майже за 55 євро.
Купівельна спроможність українців матиме другорядне значення у формуванні цін на квитки. В першу чергу, аналізуватимуться собівартість перельотів та потенціал українського ринку, пояснює Громадському експерт з транспорту офісу ефективного регулювання (BRDO) Сергій Хижняк:
«Швидше за все, спочатку будуть низькі промо-тарифи на окремі рейси. Але навіть після того, як ціни зростуть, рівень тарифів буде нижчим за середні ціни на українському ринку».
Найдешевим тарифом у Ryanair є Regular. Його вартість становить від 15 євро за внутрішні рейси, та від 40 євро за довготривалі перельоти. Це «строгий» формат квитків з мінімальним набором послуг, де за багаж, вибір місця та інші послуги вимагається додаткова платня.
Для порівняння, найдорожчим тарифом є Business Plus, який зазвичай коштує від 70 євро. Він передбачає зокрема безкоштовну зміну дати і маршруту перельоту, вибір преміум-місця на борту літака, смс-інформування про зміни рейсу і швидке проходження контролю безпеки (в деяких аеропортах).
Замовити квитки можна на сайті авіаперевізника за допомогою інтерактивної мапи.
Однак, у вартість квитка за тарифом Regular входить тільки дві одиниці ручної поклажі. Це можуть бути валіза чи наплічник, розміром до 55 х 40 х 20 см та вагою до 10 кг. Перевезення більших за розміром або вагою поклаж коштуватиме додаткових 50 євро.
Якщо під час онлайн-купівлі квитків пасажир зробив помилку з вибором маршруту, або ж неправильно вказав свої дані, то у нього є 24 години, щоб безкоштовно виправити неточність. Після цього доведеться платити збір 110 євро за зміну свого імені або 30 — 60 євро за зміну дати або маршруту перельоту.
Також у Ryanair існує специфічна політика щодо розміщення пасажирів. За «комфортне» місце доведеться платити додаткові гроші: від 10 до 15 євро. Враховуючи те, що салон літака Boeing-737 є досить «вузьким», то між рядами крісел мало вільного місця, що створює не надто комфортні умови перельоту для людей із високим зростом.
Українські пасажири вже скоро зможуть оцінити якість послуг авівкомпанії Ryanair
Фото: Imre Foldi/EPA
Чи зміниться український ринок авіаперевізників
Зараз в Україні працює лише один лоукостер — Wizz Air. 13 березня компанія оголосила про відкриття нових рейсів з України до Польщі та Німеччини. Перший літак до Берліну полетить 18 червня зі Львова. А з серпня угорська авіакомпанія запустить ще три нові рейси: з Києва в Познань, Люблін та Франкфурт-Хан у Німеччині. Бронювання на ці напрямки вже відкрите. Вартість квитків стартує від 579 гривень (19,99 євро).
«З урахуванням нових рейсів Wizz Air пропонує з українських аеропортів лоукост-перельоти за 21 напрямком у 8 країн», – зазначила менеджер з комунікацій Wizz Air Соріна Ратц.
Керівництво Ryanair заявляє, що «не боїться» конкуренції з Wizz Air:
«Ви можете побачити, як ми конкуруємо з усіма цими лоукостерами в Європі. Ми пропонуємо ціни на чверть дешевші, ніж у конкурентів. А тут усього один лоукостер, тому проблем з ними не буде», — запевняє Девід О’Брайан.
Міністр інфраструктури України переконаний, що створення конкурентного ринку лоукостерів допоможуть знизити ціни для українських пасажирів.
«В попередні часи не хотілося конкуренції, а хотілося монополії. Ми виступаємо чітко і послідовно: має бути вільний ринок, ефективний ринок, де всі компанії конкурують між собою і формують найкращий продукт для споживача. Стосовно оголошення компанії – то тут нічого дивного, вони планують свої сезони заздалегідь. Тому жовтень – це насправді ще дуже швидко», — пояснює Омелян.
За словами експерта офісу BRDO, для виходу Ryanair на український ринок сьогодні були виконані три умови. По-перше, українські аеропорти отримали законні підстави для надання привабливих умов авіакомпаніями, щоб ті запускали нові рейси (йдеться про наказ Мінтрансу за 2013 рік, який дозволяє директорам аеропортів надавати знижку до 80% перевізникам). По-друге, вітчизняний ринок показує «фантастичне зростання» — приблизно +37% за січень — лютий 2017-го року. По-третє, Ryanair активно шукає нові ринки для розвитку.
«Авіакомпанія спочатку показуватиме не надто активну присутність в Україні, щоб придивитися до потенціалу ринку. За результатами продажів і заповнюваності перших рейсів, швидше за все, Ryanair буде приймати рішення щодо розширення або скорочення в майбутньому», — зазначає Хижняк.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ «Небо і земля: аеропорт «Бориспіль» на порозі змін — інтерв'ю з директором»
Підписуйтесь на наш канал в Telegram