В Омані заблокували Clubhouse нібито через відсутність дозволу. Щоправда, дехто вбачає в цьому інтернет-цензуру
Управління з регулювання телекомунікацій Оману заблокувало роботу в країні додатку з обміну аудіоповідомленнями Clubhouse, посилаючись на відсутність у нього дозволу на діяльність. Про це регулятор повідомив у коментарі інформагентству WAF.
У заяві зазначається, що додатки для комунікації штибу Clubhouse повинні «отримати дозвіл в Управління». Закони країни забороняють роботу додатків із зашифрованим переданням голосових даних (VoIP).
У березні 2020 року, однак, Оман зробив виняток для деяких із них — як-от Skype, Google Meet і Zoom, — щоб забезпечити можливість дистанційних навчання та роботи в умовах пандемії коронавірусу.
На тлі блокування Clubhouse в оманському сегменті Twitter вийшов у тренди гештеґ «Оман блокує Clubhouse», під яким користувачі діляться скриншотами з додатка або заявляють, що таке рішення обмежує свободу слова.
«Уряд Оману наслідує авторитарну владу Китаю і блокує… Clubhouse, який оманці використовували для вільного висловлення думок в обхід урядової цензури», — йдеться в заяві Асоціації з прав людини Оману.
У Китаї Clubhouse заблокували на початку лютого — нібито через те, що там почали обговорювати політично чутливі для китайського уряду теми, зокрема статус Гонконгу й протести за незалежність, які тривали там у 2019-2020 роках.
Що відомо про додаток Clubhouse?
Він дає можливість спілкуватися користувачам в режимі аудіобесід. Цей проєкт існує вже майже рік — із березня 2020-го. Його розробники — колишні співробітники Google Пол Девісон та Роган Сет. Вони хотіли створити соцмережу, де можна «ставити питання, дебатувати, навчатися та дискутувати на тисячі різноманітних тем». Вони ж і розіслали перші 5 тисяч «інвайтів» до Clubhouse.
Перші селебрітіз прийшли туди влітку: можна було долучитися до бесід, наприклад, із телеведучою Опрою Вінфрі чи співаком й актором Джаредом Лето.
Але непорівнянний бум спричинив очільник SpaceX і Tesla Ілон Маск. Після того, як у Twitter із 46 мільйонами фоловерів він наприкінці січня анонсував свій «візит» на платформу, за лічені дні кількість користувачів Clubhouse зросла приблизно на мільйон.
Доступна соцмережа лише на iOS, зареєструватися у Clubhouse можна лише за запрошенням вже наявного користувача. Наразі до соцмережі доєдналися 8 млн людей.