В Україні почалися перевірки АЗС. Причина — у завищених цінах на пальне
Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів розпочала перевірки автозаправних станцій через скарги на зростання цін на пальне.
Про це повідомляє пресслужба регулятора.
Там зауважують, що нещодавно для розвʼязання дефіциту палива в країні уряд скасував державне регулювання цін на бензин і дизельне паливо. Втім, суб'єкти господарювання, як і раніше, зобов'язані завчасно декларувати ціни у разі їхнього підвищення.
«За останні дні з усіх областей почали надходити повідомлення про надмірно завищені ціни, відсутність розрахункових документів, відмову у вільному виборі засобів розрахунку тощо», — наголошує служба.
Через це прем’єр-міністр Денис Шмигаль доручив головним управлінням Держпродспоживслужби спільно з військовими адміністраціями, Нацполіцією та податковою розпочати перевірки суб’єктів господарювання, які працюють на роздрібному ринку пального.
Зокрема, у Чернівецькій області службовці вже розпочали перевірки п'яти АЗС ТОВ «ПП-ОЙЛ», де дизельне паливо продавали по 70 гривень за літр — за підсумками перевірки станом на 22 травня пальне там більше не продають.
Держпродспоживслужба нагадує, що завищення цін в умовах воєнного стану є неприпустимим, а порушення правил ведення підприємницької діяльності матиме наслідки у вигляді штрафів та інших заходів адміністративного впливу.
Яка ситуація з пальним в Україні?
В Україні утворився тимчасовий відчутний дефіцит пального на АЗС в окремих регіонах. Сталося це після того, як російські війська знищили або пошкодили приблизно 15 нафтобаз в Україні. Окупанти також обстріляли найбільший в Україні нафтопереробний завод — Кременчуцький НПЗ, який був основним виробником пального в Україні.
З початку активної війни Україна втратила майже весь імпорт пального, яке надходило з рф, Білорусі та морем. Свириденко заявила, що Україна втратила 97% попередніх логістичних каналів, але змогла перебудувати нові шляхи. Наприклад у травні, якщо порівняти з березнем, перевезення залізницею та річковим транспортом зросли у 5 разів, а автомобільні — у 15 разів.
Попри це в уряді запевняли, що незабаром дефіцит пального буде ліквідований, оскільки оператори мають законтрактовані обсяги на території Західної Європи. Але це призведе до незначного подорожчання нафтопродуктів, зокремачерез більшу ціну логістики, складніші маршрути та використання кількох видів транспорту.