В уряді пояснили, для чого створюють в Україні регулятор у сфері транспорту

Міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що завданням регулятора у сфері транспорту, який хочуть створити в Україні, буде регулювання природних транспортних монополій, зокрема роботи Укрзалізниці.

Про це Криклій повідомив у своїй колонці на «ЦТС».

За словами українського міністра, подібні регулятори існують у розвинених країнах світу, зокрема Німеччині, Франції, Швеції та інших країнах ЄС.

«Головний урок європейського досвіду — повне дерегулювання та децентралізація не дає позитивного результату для держави, бізнесу і людей, як і зарегульованість і надмірна централізація. Тому має бути зважена державна політика у сфері транспорту», — повідомив Криклій.

За його словами, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту регулюватиме тарифи на перевезення для тих компаній, які є монополістами на ринку. Зокрема, залізничних, авіаційних (наприклад, Украероруху), річкових та портових компаній. Також до повноважень нового регулятора пропонують віднести регулювання ринків пасажирських та вантажних перевезень, встановлення тарифів, видачу ліцензій тощо.

27 грудня кабінет міністрів направив на розгляд парламенту законопроєкт про створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту.

Раніше в уряді запустили пілотний проєкт із запуску приватної залізничної тяги: приватним компаніям дозволять перевозити вантажі власними локомотивами та на власних вагонах українською залізницею. Досі таке право мала лише Укрзалізниця.