Всіх лідерів президентських виборів «зробили» великі телеканали — медіаекспертка
Лідери президентських перегонів змогли показати такий рівень підтримки українців завдяки просуванню на великих телеканалах, заявила голова Наглядової ради Суспільного телебачення, заступниця шеф—редактора «Детектор медіа» Світлана Остапа.
«Моніторинги наші й інших організацій, наприклад, які робляться за сприяння Ради Європи, в принципі співпадають — щоб українцю зробити усвідомлений вибір, йому треба дивитися декілька загальнонаціональних каналів. Якщо він буде прихильником одного, то він однозначно буде розуміти, що в Україні лише один хороший кандидат», — сказала Остапа в ефірі програми «Нині вже» на Громадському.
Вона навела приклад: глядач каналу «Інтер» буде голосувати за Юрія Бойка, каналу «Україна» — за Олександра Вілкула або Олега Ляшка, «1+1» — за Зеленського або Олександра Шевченка, «Прямий» — за Петра Порошенка.
«Тому що в Україні медіа не бізнес. У всьому світі бізнес, а у нас ні. У нас медіа поділені між олігархами і вони дотаційні забавки, через які вони проводять людей у парламент і до влади. Під час каденції цього парламенту кілька разів намагалися ухвалити чи розробити закон про фінансову прозорість медіавласності, тобто закон ухвалили, але ж цікаво, за які кошти існує цей телеканал», — зазначила медіаекспертка.
Остапа пояснила, що деякі канали записують на середніх бізнесменів — власників автомийок або автосалонів, які не мають грошей, аби утримувати такі медіа.
«Зрозуміло, є питання. Але в парламенті є великий супротив, зрозуміло, що не хочуть (розкривати цю інформацію — ред.)», — резюмувала вона.
Нагадаємо, після візиту до України перед першим туром виборів делегація Парламентської асамблеї Ради Європи висловила стурбованість незбалансованим висвітленням виборів з боку олігархічних ЗМІ.