ЄС та Україна домовляються про прискорення автомобільних перевезень. Що це означає?
Єврокомісія погодила фінальний текст Угоди про лібералізацію перевезень автомобільним транспортом на маршрутах Україна — ЄС. Угода передбачає виконання двосторонніх та транзитних перевезень українськими перевізниками без дозволів.
Про це повідомила пресслужба Міністерства інфраструктури України.
«Завдяки укладанню такої Угоди ми зможемо суттєво покращити і прискорити логістику між Україною та ЄС. Це критично важливо саме зараз, коли в умовах блокади морських портів українська економіка повністю залежить від стабільної логістики на західних кордонах», — заявив Міністр інфраструктури Александр Кубраков.
У Міністерстві додали, що обсяг експорту автомобільним транспортом зріс у кілька разів через повномасштабну війну та блокування українських морських портів.
Підписання Угоди скасує для перевізників необхідність отримання відповідних дозволів для перевезень на постійній основі. Крім того, Угода дозволить уникнути зупинки експорту українських товарів через автомобільні пункти пропуску на західному кордоні.
За словами міністра Кубракова, Україна паралельно розбудовує прикордонну інфраструктуру, яка збільшить пропускну спроможність на західних кордонах. Також планують ліквідувати всі вузькі місця на кордоні.
Переговори щодо можливості укладання Угоди про лібералізацію перевезень автомобільним транспортом розпочалися ще восени 2021 року. А підписання документа заплановане наприкінці червня.
Чому це важливо?
Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм заявив, що для перевізників підписання цієї Угоди «матиме таке ж значення, як скасування віз з країнами ЄС».
Він додав, що за останні пʼять років ЄС став основним торговельним партнером України. Проте подальше зростання товарообігу було обмежене через нестачу дозволів на міжнародні перевезення.
«Фактично дозвільна система була штучним бар'єром для здійснення вільної торгівлі, обмежуючи не лише двосторонню торгівлю, а й транзит наших товарів країнами ЄС», — сказав заступник міністра.
Продовольча криза
Прем’єр-міністр Денис Шмигаль 9 травня повідомляв, що Україна не може вивезти приблизно 90 мільйонів тонн виробленої аграрної продукції через блокування морських портів з боку росії. Так держава-окупант хоче спровокувати світову продуктову кризу.
В ООН проаналізували, що 276 мільйонів людей у всьому світі вже стикалися з гострим голодом на початку 2022 року. Очікується, що цей показник зросте на 47 мільйонів, якщо війна в Україні продовжиться. Зазначається, що найбільше людей постраждають у Субсахарській Африці.
Розвідка Міноборони України 10 травня повідомила, що окупанти вже вивезли велику частину викраденого з України зерна у Середземне море. Станом на 3 червня відомо, що росія вивезла до Сирії вже приблизно 100 тисяч тонн вкраденої пшениці. Звідти зерно можуть контрабандою продавати до інших країн Близького Сходу.