Збитки від майже тижневого блокування Суецького каналу можуть сягнути понад $1 млрд

Керівництво Суецького каналу вважає, що загальний збиток від майже тижневого блокування каналу може сягнути понад одного мільярда доларів. Однак це лише попередні обчислення.

Про це передає Reuters.

Адміністрація планує підрахувати кошти, які витратили з 23 березня на роботу буксирів та днопоглиблювальних кораблів. Глава адміністрації каналу Усама заявив, що це право країни — отримати відшкодування. Однак він не уточнив, хто саме має виплатити компенсацію.

Наразі судно Ever Given залишатиметься в районі Великого Гіркого озера в Суецькому каналі на час розслідування причин інциденту. Керівництво каналу каже, що немає чітких термінів проведення розслідування. Ймовірно, воно триватиме тиждень.

Дайвери вже перевірили стан корпусу судна, а слідчі допитали екіпаж Ever Given.

Адміністрація каналу повідомила, що рух кораблів повернувся до звичного режиму. Очікується, що через блокування Суецького каналу торговельні компанії вимагатимуть виплатити їм компенсації через простій. Компанія Evergreen, яка обслуговує Ever Given, заявляє, що до неї поки не зверталися з вимогами про компенсації.

Що сталося?

Надвеликий контейнеровоз Ever Given зранку 23 березня застряг боком у каналі на північ від порту Суец. 400-метрове судно прямувало з Китаю до Роттердаму в Нідерландах.

Власник судна повідомив, що Ever Given потрапило на мілину через порив вітру. 29 березня судно вдалося повністю зняти з мілини та розблокувати рух каналом. Керівництво Суецького каналу не виключає, що до інциденту призвели технічні чи людські помилки.

Суецький канал є одним із найжвавіших торговельних шляхів у світі, який перевозить товари між Європою, Азією та Північною Америкою. Канал постійно розширюють, щоб дати можливість рухатися більшій кількості кораблів. Через Суецький канал здійснюють приблизно 12% світової торгівлі.

Експерти вважають, що інцидент матиме наслідки для світової торгівлі, оскільки затримає постачання товарів у різні куточки світу: за даними експертів спеціалізованого лондонського тижневика Lloyd's List, щодня застрягле судно блокувало доставку товарів на 9,6 мільярда доларів.