У київському метро на машиністку навчається жінка: підземці бракує чоловіків

У київський метрополітен через нестачу чоловіків ідуть працювати жінки. Так, наприкінці року на лінію може вперше вийти машиністка.

Про це розповів керівник КП «Київський метрополітен» Віктор Вигівський.

Загалом на підприємстві працює 41% жінок і 59% чоловіків. Проте чоловіків бракує на деяких посадах. Вигівський пояснив, що ситуація з браком фахівців у столичному метро пов’язана, зокрема, зі специфікою професії, вимушеною міграцією та мобілізацією.

Так, наразі на підприємстві є понад 15% вакантних посад. Це вакансії слюсарів, токарів, електриків, машиністів метро.

Поки триває підготовка майбутніх машиністів, серед слухачів — одна жінка. Очікується, що ця група завершить навчання та вийде на лінію наприкінці цього року. Незабаром метрополітен планує оголосити новий набір — запрошують як чоловіків, так і жінок.

Вигівський розповів, що метрополітен має багато специфічних вакансій, які вимагають не лише відповідної освіти, а й потребують безпосереднього навчання в умовах підприємства. Це стосується машиністів, енергодиспетчерів, слюсарів та поїзних диспетчерів. Загалом, за його словами, період адаптації спеціаліста до умов підприємства займає близько 12 місяців.

Раніше у київському метро заявляли, що потяги ходитимуть рідше через дефіцит співробітників, який спричинили мобілізація, частково вимушена міграція та специфіка професій. Міський голова Віталій Кличко також казав про нестачу працівників не тільки в метрополітені, а й у дорожній сфері, комунальній та медичній галузях. Зокрема, у дорожній галузі бракує 28-30% фахівців.

Тим часом Міністерство економіки планує перенавчати жінок на ті професії, де тепер бракує фахівців.