На синій гілці метро в Києві завершили ремонт. Кличко розповів, коли відновлять рух поїздів
У Київському метрополітені завершили пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями «Деміївська» та «Либідська», що розташовані на синій гілці. Повноцінний рух поїздів нею відновлять уже 12 вересня.
Про це заявив міський голова столиці Віталій Кличко.
За його словами, відновлювальні роботи тривали 9 місяців. За цей час тут підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, розробили котлован завглибшки понад 15 м, демонтували стару частину тунелю завдовжки 27 метрів та побудували нову.
Також тут уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів, а тунельну оправу, що примикає до нової ділянки, посилили з обох боків.
Загалом відновлювальні роботи обійшлися Києву у 383 мільйони гривень, що, за словами Кличка, на 62 мільйони гривень менше за початкову вартість.
Кличко також розповів, що паралельно з ремонтом тунелю на ділянці проводили експертні дослідження з визначення причин аварії. За словами очільника Києва, фахівці підтвердили, що її причиною є окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю.
«Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю», — додав міський голова.
Що сталося?
8 грудня 2023 року рух поїздів від станції метро «Деміївська» до «Теремків» на синій гілці київського метро зупинили через розгерметизацію тунелю. У мережі з’явилися відео того, як вода пішла на колії.
На час ремонту перегінного тунелю поїзди курсують синьою гілкою лише між станціями «Героїв Дніпра» та «Либідська» (вона є кінцевою). Натомість на поверхні працюють дублювальні маршрути наземного транспорту.
У Київській міській прокуратурі зазначали, що причиною підтоплення тунелів між станціями стала неналежна експлуатація, а не неякісне будівництво, як про це заявляли в Київському метрополітені. Двом посадовцям метрополітену повідомили про підозру.
Для ліквідації наслідків аварії та розроблення необхідної проєктно-технічної документації уклали угоду з комерційною структурою на понад 40 мільйонів гривень. Попередні підрахунки показували, що для відновлення пошкодженого тунелю столичної підземки необхідно більше ніж 400 мільйонів гривень.