Польська влада була проти відновлення блокування вантажівок на кордоні з Україною, але фермери оскаржили рішення
Влада польського села Медика виступила проти ініціативи фермерів відновити блокування руху вантажівок на прикордонному пункті поблизу села Шегині, що в Україні.
Про це пише портал nowiny24.
Очільниця населеного пункту Магдалена Малаховська не погодила проведення зібрань на кордоні. Влада казала, що такі зібрання містять певні ризики. Зокрема, протести, які тривали з минулої осені, призвели до скорочення торгівлі, а компанії з усієї країни повідомили про значні фінансові збитки.
Напередодні один з організаторів протестів польських перевізників Рафал Меклер також анонсував акцію та заявив: «Роботи в полі завершено. Ви можете боротися за своє. Це добре! Фермери знов у грі».
Фермери розповіли, що хочуть відновити протести через невиконання обіцянки щодо сільськогосподарського податку, яку їм дали в уряді, пише Farmer.pl.
Хоча очільниця села заявила, що, наприклад, жоден місцевий фермер не просив владу відмовитися або зменшити сільськогосподарський податок.
«То чому ми повинні погоджуватися на цей протест, якщо наші фермери не підтримують цю вимогу?» — наголосила Малаховська. Натомість вона вважає, що охочі могли б організувати протести при регіональному управлінні.
Нагадаємо, польські фермери анонсували можливу акцію протесту у вигляді блокування руху вантажівок перед пунктом пропуску «Медика — Шегині». Як зазначається, блокування планують з 8 жовтня по 31 грудня 2024 року.
Попередні страйки
Польські перевізники, а згодом і фермери почали блокувати рух українських вантажівок з осені 2023 року. Причиною страйку перевізників називали «надмірну конкуренцію» після ухвалення Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС«транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС.
Польські фермери хотіли добитися помʼякшення європейського «Європейський зелений курс» — ініціативи Єврокомісії з метою зробити європейський континент кліматично нейтральним до 2050 року. Передбачає оновлення законодавства у ЄС. Зокрема, передбачається зниження використання пестицидів, добрив та антибіотиків у сільському господарстві, а також введення заборони на імпорт харчів з ринків, де держави не дотримуються законодавства ЄС з охорони довкілля«зеленого курсу», а також отримувати більше субсидій, дотацій та компенсацій.
Через блокаду українська економіка зазнала близько мільярда євро збитків, економічні втрати Польщі ще більші. Окрім того, на території Польщі померли троє українських водіїв.
Активну участь у протестах та їхньому висвітленні брав лідер люблінського відділення ультраправої партії «Конфедерація» Рафал Меклер. На одній з акцій також побачили плакат із закликом до путіна, щоб той «розібрався» з владою України та Європейського Союзу, а також радянський прапор із серпом та молотом.
Поліція Польщі порушила справу щодо цього випадку. А в МЗС Польщі заявили, що «антиукраїнські тиради з вихвалянням путіна» могли організувати проросійські агенти чи «корисні ідіоти».