Опитування: Українці вважають зростання цін більшою загрозою, ніж окупація територій
Опитані українці вважають економічні та безпекові загрози основними для країни. Водночас зростання цін та економічна криза здається респондентам більшою загрозою, ніж посилення обстрілів та подальша окупація територій.
Про це свідчать результати опитування, проведеного соціологічною групою «Рейтинг».
Так, зростання цін вважають загрозою 33% опитаних, а економічну кризу — 32%. Водночас посилення обстрілів та подальшу окупацію називають загрозою 27% та 25% респондентів.
Крім того, більшість опитаних вказали на погіршення в низці сфер життя за останній рік: в економічній (80%), політичній (62%) ситуації країни, матеріальному становищі родини (60%), згуртованості українців (55%) та стані здоров’я (54%).
Також, на думку 49% респондентів, ситуація в країні розвивається в неправильному напрямку. Водночас 35% вважають, що навпаки — у правильному.
А втім, більшість громадян зберігають оптимізм щодо майбутнього України (71%) і продовжують вірити в здатність України відбити напад росії (69%).
Загалом щодо України респонденти переважно відчувають позитивні емоції: надію (68%) і гордість (44%).
Як показало опитування, на загальний психоемоційний стан українців передусім впливають переживання за втрату близької людини (40%), здоров’я та фізичне самопочуття (31%), матеріальне становище (29%), безпекова ситуація (28%), новини та події в Україні та мобілізація близьких, родичів до ЗСУ (по 23%).
Більше про опитування
Опитування відбувалося з 20 листопада по 4 грудня 2024 року та складалося з двох частин — кількісної та якісної. Загалом було опитано 5600 респондентів: 2000 — в межах загальнонаціональної вибірки та по 400 опитаних у кожній додатковій підвибірці для дев’яти Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Харківська, Херсонськаприфронтових та Сумська, Чернігівська, Миколаївська, Одеськаприкордонних областей.
Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Похибка — не більша за 2,2% для вибірки 2000 респондентів і не більша за 4,9% для підвибірок 400 опитаних.