Greenpeace: Аварія російських танкерів у Керченській протоці може призвести до екологічної катастрофи
Унаслідок аварії двох російських танкерів у Керченській протоці в море могло вилитися 4300 тонн мазуту та інших нафтопродуктів. Це може призвести до нової екологічної катастрофи в регіоні.
Про це йдеться в заяві на сайті Greenpeace Україна.
Керівник дослідницьких лабораторій Greenpeace на базі Університету Ексетера у Великій Британії, доктор Пол Джонстон наголосив, що будь-який розлив нафти у Керченській протоці може мати серйозні наслідки.
«Розлив, найімовірніше, буде визначений панівним вітром і течіями, які зараз рухаються на північний схід, і за нинішніх погодних умов його буде надзвичайно важко локалізувати», — зазначив він.
За його словами, якщо мазут та нафту винесе на берег, то це призведе до забруднення берегової лінії, «яке буде надзвичайно важко очистити».
Джонстон також зазначив, що вплив на довкілля залежатиме від типу розлитої нафти. Так, важкі залишкові нафтопродукти, як-от мазут, зазвичай спричиняють більш помітний вплив, зокрема, на морську фауну.
«Якщо кораблі затонуть, то існує імовірність довготривалого виливу нафти й нафтопродуктів», — додав науковець.
Раніше російське інформаційне агентство «Интерфакс» повідомляло, що один із танкерів, зазнавши пошкодження під час шторму, сів на мілину, а інший перебував у дрейфі.
Федеральне агентство морського та річкового транспорту («росморречфлот») визнало, що стався розлив нафтопродуктів.
Водночас в Інституті океанології російської академії наук намагалися переконати, що мазут із двох танкерів не загрожує курортам Криму і Краснодарського краю, цитували пропагандисти.
В установі стверджували, що зимові природні умови, а також прогнозовані на найближчі тижні погодні явища не дозволять мазуту досягти узбережжя Криму, Анапи та Сочі. І водночас зазначали, що мазут може бути віднесений до центральної частини Чорного моря.
Тим часом окупаційне представництво слідчого комітету рф у Криму розпочало дві кримінальні справи за фактом порушення правил безпеки руху та експлуатації морського транспорту.
Більше про аварію
Удень 15 грудня поблизу Керченської протоки в Чорному морі зазнали пошкоджень два російські танкери — «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Обидва — збудовані у 1980-ті роки.
Однією з версій катастрофи є помилка екіпажу у складних метеоумовах, писав «Интерфакс» із посиланням на служби морського пошуку та порятунку.
На борту обох танкерів загалом перебували 27 людей. За даними «Интерфакс», рятувальники евакуювали 13 членів екіпажу «Волгонефть-212», проте один із них загинув. Евакуацію моряків із «Волгонефть-239» призупинили через негоду.