Пошкодження кабелів у Балтійському морі могло статися через аварію, а не через диверсію рф — Washington Post
Американські та європейські служби безпеки сходяться на думці, що пошкодження кабелів на дні Балтійського моря сталися через нещасні випадки, а не через диверсію росії.
Про це пише Washington Post, покликаючись на власні джерела.
Так, під час розслідування фахівці не виявили жодних ознак того, що комерційні судна, які перетягували якорі по морському дну, де були розташовані комунікаційні кабелі, робили це навмисно або за вказівкою москви.
Водночас американські та європейські чиновники заявили, що зібрані на сьогодні докази вказують на те, що це були саме нещасні випадки, які сталися через недосвідченість екіпажів та поганий технічний стан суден.
Як пише WP, американські посадовці посилаються на «чіткі пояснення», які вказують на ймовірність того, що пошкодження були випадковими, а доказів про причетність рф немає. Представники двох європейських розвідувальних служб заявили, що вони погоджуються з оцінками США.
Що передувало?
26 грудня 2024 року влада Фінляндії затримала 230-метровий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, що перевозив російську нафту із Санкт-Петербурга до Єгипту. Капітаном судна є громадянин Грузії, а серед членів екіпажу — індуси та грузини.
За даними слідствами, судно причетне до пошкодження електрокабелю Estlink 2 та чотирьох телекомунікаційних кабелів у Фінській затоці.
Повідомлялося, що Eagle S помітно сповільнився під час проходження по кабелю приблизно в той час, коли стався обрив. Коли прикордонна служба попросила судно підняти якір, сплив лише якірний ланцюг.
Схожий інцидент стався також у листопаді 2024 року, коли було пошкоджено одразу два кабелі зв’язку. Один — між Фінляндією та Німеччиною, а інший — між Швецією та Литвою.
У навмисному пошкодженні запідозрили екіпаж китайського балкера Yi Peng 3. Судно прямувало з російського порту Усть-Луга та, як підозрюється, певний час ішло із закинутим у воду якорем.