Авторка реклами «Медузи»: видання мало право використовувати кадри війни, бо висвітлює її

Комунікаційниця російськомовного видання «Медуза» Катерина Абрамова прокоментувала скандал із рекламною кампанією, у якій використали кадри страждань українців у війні. Вона стверджує, що видання мало право використовувати їх.

Про це написала головна редакторка Kyiv Independent Ольга Руденко.

Вона розповіла, що поставила Абрамовій запитання щодо рекламної кампанії її видання на конференції в Берліні.

Та відповіла, що теж була залучена до створення реклами, і сказала, що редакція «захищає» рішення додати у відеоряд фото Ярослава Базилевича на похороні його дружини та трьох доньок, які загинули внаслідок російського ракетного удару по Львову 4 вересня 2024 року.

За її словами, він там «всього секунду», а «Медуза» теж розповідає про війну в Україні. Після цього, як каже Руденко, їй вимкнули мікрофон, а модератор і представниця місцевого офісу «Репортерів без кордонів» не дала їй говорити далі.

Після цього Абрамову питали, чи може вона сказати, що її видання є російською З англійської «м'яка сила»soft power, через зображення росіян як жертв. На це вона сказала, що автори запитання «вже все вирішили», тому, мовляв, «нема сенсу відповідати», висловивши сподівання, що «може, наша робота вас переконає».

Після панельної дискусії до Руденко підходила представниця організаторів із запитанням, навіщо журналістка знімала її на відео, а також сама Абрамова, намагаючись пояснити свою позицію.

Вона сказала, що бере відповідальність за рішення включити у відеоряд реклами кадри зі стражданнями українцями, але додала, що перед тим, як знімати людей, варто питати в них дозволу.

Руденко уточнює, що на вході присутні могли взяти спеціальну наклейку на одяг, яка б позначала небажання, щоб тебе знімали, але в комунікаційниці «Медузи» її не було. Як вона сама сказала, наліпка, мовляв, не триматиметься на її светрі.

Також, за словами української журналістки, до неї підходила «купа людей», які дякували, висловлювали підтримку й сказали, що «соромно, що мене перервали».

Більше про рекламу «Медузи»

російськомовне видання «Медуза», що базується в Латвії, запустило рекламну кампанію за кордоном, яка викликала обурення в українців. Усе через те, що в рекламних відео використали кадри вибухів в Україні, фото Ярослава Базилевича та інших кадрів війни в Україні.

Кампанію для російського медіа безплатно розробило німецьке креативне агентство Lure, де розповіли, що зробили це «для підтримки роботи відважних журналістів, які щодня ризикують життям, щоб донести до нас правду».

Після розголосу речник українського Міністерства закордонних справ Георгій Тихий заявив, що Україна вимагає негайно видалити з усіх медіаплатформ «весь подібний промоконтент, який використовує українські страждання, спричинені російським терором».

Згодом посол в Німеччині Олексій Макеєв з посиланням на лист від креативного директора й засновника творчого агентства Lure, заявив, що в Німеччині рекламу «Медузи» прибрали.