У ЄС почали розслідувати схему, яка дозволяла завозити російську нафту після зміни марки — Politico

Бюро Європейського Союзу щодо боротьби з шахрайством OLAF розпочало розслідування лазівки, яка дозволяє Туреччині експортувати підсанкційну російську нафту до ЄС під іншою маркою.

Про це повідомило Politico з посиланням на два джерела.

Розслідування розпочали після того, як видання виявило, що мільйони барелів палива з москви, ймовірно, надходитимуть до ЄС після зміни марки в Туреччині, попри заборону такого російського імпорту.

Ця схема стала можливою завдяки обхідному шляху в санкціях Брюсселя, який дозволяє «змішане» паливо в ЄС, якщо воно позначене як неросійське.

Ця лазівка принесла москві до 3 мільярдів євро лише з трьох турецьких портів за 12 місяців після того, як ЄС запровадив санкції проти імпорту російської нафти в лютому 2023 року.

«Ця практика демонструє креативні способи, якими росія обходить санкції ЄС і захищає свою торгівлю викопним паливом, що становить майже половину доходів кремля», — пише видання.

Як іще росія обходить санкції щодо нафти

У грудні 2022 року Рада Європейського Союзу ухвалила рішення про встановлення граничної ціни на нафту та нафтопродукти, які походять або експортуються з росії, на рівні 60 доларів за барель.

Після запроваджень санкцій Євросоюзу щодо російської нафти у відповідь на російську агресію, у світі помітили формування «тіньового флоту» з нафтових танкерів із невідомими власниками. У 2022 році відбулося різке зростання активності на ринку вживаних танкерів. Їх закуповували невідомі організації, які базуються в Дубаї, Гонконгу, Сінгапурі та на Кіпрі.

Ймовірно, саме цією мережею кораблів росія продовжує експорт своєї нафти партнерам. Ба більше, у 2024 році ЗМІ помітили ознаки того, що москва почала робити те саме щодо зрідженого природного газу.

Згодом Велика Британія оголосила про нові економічні санкції проти росії. Під обмеження, зокрема, потрапив «тіньовий флот» рф, за допомогою якого кремль обходив економічні обмеження.