Школярі з Дніпропетровщини виявилися найбільш фінансово грамотними серед однолітків — дослідження НБУ

Школярі з Дніпропетровської області показали найкращі результати під час дослідження рівня фінансової грамотності. Загалом по Україні дівчата мають дещо кращі результати, якщо порівнювати з хлопцями.
Про це йдеться в повідомленні НБУ.
Дослідження показало, що середній рівень правильних відповідей на запитання серед підлітків становить 46,6%, що відповідає 3 балам за 12-бальною шкільною системою оцінювання. Такий результат свідчить про початковий рівень фінансової грамотності українських підлітків.
Найкращі результати під час дослідження показали учні з Дніпропетровської (57,4%), Івано-Франківської (53,7%) областей та міста Києва (50,4%). Найнижчі — у Кіровоградській (37,4%), Миколаївській (39,7%) та Чернівецькій (41,4%) областях.
Дівчата мають дещо кращі результати (47,4%), якщо порівнювати з хлопцями (45,6%). Показники міських та сільських школярів становлять 48% і 40% відповідно.
Як зазначає НБУ, низький рівень фінансової грамотності особливо характерний для підлітків із родин із низьким соціально-економічним статусом.
100% правильних відповідей на всі запитання-кейси, що були представлені в опитуванні, не надав жоден підліток.
Як зазначається, понад три чверті (77,6%) опитаних підлітків вважають, що в школах потрібно запровадити предмет з фінансової грамотності. Нині фінансова грамотність підлітків зростає завдяки:
- досвіду використання фінансових продуктів, зокрема планування витрат, ведення бюджету, заощадження, досягнення фінансових цілей;
- спілкуванню з батьками на тему грошей;
- самостійному вивченню фінансової грамотності через книги та інтернет.
Про дослідження
Дослідження проводилось у квітні 2024 року Українським інститутом соціальних досліджень ім. О. Яременка. Вибірку формував ДНУ «Інститут освітньої аналітики». В опитуванні взяли участь 97 шкіл з 19 областей України та міста Києва. Загалом було опитано 3139 учнів віком 14-17 років.
Метою дослідження було визначити рівень знань та умінь учнів перед упровадженням предмета «Підприємництво і фінансова грамотність» (з 2025-2026 навчального року предмет стане обов’язковим для учнів усіх 8 класів та надалі викладатиметься і в 9 класі).
Підліткам пропонували пройти 21 кейсове завдання, які складалися за прикладом Програми міжнародного оцінювання учнівства (PISA) з фінансової грамотності. Також діти відповідали на 20 запитань анкети, метою яких було глибше проаналізувати фактори впливу на їхні академічні результати.
- Поділитися: