У ЄС розкритикували телемарафон: Не найкраща платформа для вільного обміну думками

Європейська комісія вважає, що Україні варто розглянути, чи справді телемарафон «Єдині новини» є найкращою платформою для вільного обміну думками.

Про це йдеться у звіті Єврокомісії щодо прогресу України на шляху до євроінтеграції.

Водночас у Європейському Союзі похвалили суспільний мовник «Суспільне» за нейтральне подання інформації та незалежну наглядову раду. Хоча додають, що державне фінансування мовника залишається проблемою.

Також Єврокомісія висловилась щодо роботи державного телеканалу «Рада». Зазначають, що основною його метою повинен бути обмін інформацією про парламентські справи, зокрема із залученням представників опозиції.

Нагадаємо, останнє соціологічне дослідження показало, що головним джерелом інформації для українців є месенджер Telegram. Звідти черпають інформацію 47% українців. Далі йдуть YouTube (26%) і телемарафон (21%).

Що з телемарафоном?

У 2024 році на телемарафон та іномовлення України з державного бюджету спрямували понад 1,5 млрд гривень.

Водночас ще у грудні 2023 року результати опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС) показали, що довіра до телемарафону «Єдині новини» продовжує знижуватися.

Уже серпневе соціологічне дослідження, яке провів Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою «Центру Разумкова», свідчить, що близько половини респондентів не вважають телемарафон актуальним.

Голова Комітету зі свободи слова Верховної Ради Ярослав Юрчишин казав, що «Єдині новини» доведеться завершити, якщо впродовж 2024 року вони не змінять формат.

Міжнародна правозахисна організація «Репортери без кордонів» (RSF) та Європейська федерація журналістів (EFJ) також закликали українську владу переглянути формат телемарафону, назвавши його неефективним.

Проте міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький наголосив, що Україні потрібен телемарафон «Єдині новини», доки триває війна. За його словами, він допомагає дотримуватися єдиних підходів, які «розбивають» російську пропаганду.