5 фактів про старий-новий радар TruCam

Watch on YouTube

Три роки безкарності автопорушників, які перевищували швидкість на українських дорогах, скінчилися. З 16 жовтня поліція офіційно почала застосовувати радари TruCam. Відтепер за перевищення швидкості понад 20 км/год — 255 гривень, понад 50 — 510 гривень.

Візуально радар TruCam схожий на фен — так їх і називають в народі. Нині їх в Україні лише 23. Однак у поліції обіцяють до кінця року мати вже 1000. А з 2019-го — паралельно використовувати і засоби автоматичної фіксації перевищення швидкості.

TruCam для України не новий прилад. Їх завезли ще у 2012-му. То чому ж саме тепер поліцейські вирішили взяти його на озброєння і чи варто остерігатися повернення «даїшників» на дороги — Громадське розповідає 5 головних фактів про старий-новий TruCam.

TruCam — прилад, який вимірює швидкість автомобіля з допомогою лазера. Радар виготовили у США експерти NASA. Вимірює швидкість на відстані 1200 метрів, робить деталізований знімок — із 70 метрів. Інформація про час і дату, а також координати авто видає за допомогою GPS. Коректну роботу виробник гарантує за температури від –10 °С до +60 °C. Що буде за січневих морозів у –20 — наразі невідомо.

TruCam не сертифікований і взагалі незаконний?

Уперше до України радари TruCam завезли ще у 2012 році. Тоді ж отримав відповідний сертифікат як «пристрій вимірювальної техніки».

Однак у 2015 році TruCam вилучили з Державного реєстру засобів вимірювальної техніки. Разом з горезвісним радаром «Візир».

Утім, у Нацполіції вилучення трактують лише як заборону ввозити нові пристрої. Як стверджує перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький: «Чинним законодавством не передбачено повторного проходження процедури для приладів, які вже були завезені на територію України та введені в експлуатацію. Крім того, такої процедури як «сертифікація» взагалі вже не міститься в нормах чинного законодавства України».

Відтак поліція вважає використання TruCam цілком законним. А позаяк штрафувати водіїв лише почали, суд із протоколами поліції та трактуванням доказів з «трукамів» наразі не знайомий. «Головне — не штрафувати, а запобігати дорожньо-транспортним пригодам», — коментує Громадському Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.

TruCam перепрошили, щоб не було спекуляцій

Щоб уникнути зловживань, до яких колись удавалися «даїшники», апарати перепрошили.

Якщо раніше можна було вручну змінити відстань і кут відносно дороги, тепер це відбувається автоматично.

Іще одна погана звістка для водіїв, які хотіли б перехитрити TruCam: антирадари, які попереджають вас про контроль, уже не будуть ефективними. TruCam миттєво фіксує перевищення й одразу ж «захоплює» автомобіль порушника в об’єктив. Надалі поліцейський має лише провести машину до такої відстані, з якої прилад чітко зафіксує модель і номер автомобіля.

Домовитися на місці не вийде

Редагувати відеозаписи з радару можна лише на спеціальному комп’ютері. Отже, кількість відеозаписів про порушення має відповідати числу складених адмінпротоколів від правоохоронця.

Загалом TruCam здатен зробити до 16 тисяч відеозаписів. «Стільки, скільки влазить на картку 32 гігабайти», — пояснив Громадському патрульний Дмитро Гром, який працює з приладом.

Поліцейські будуть ховатися в кущах? Ні

Перед введенням TruCam на дороги поліція завчасно опублікувала місця, де відбуватиметься контроль швидкості.

На відміну від попередників, поліцейські обіцяють не ховатися в кущах. Патрульні зобов’язані працювати поруч зі службовим автомобілем, на якому увімкнені сині проблискові маячки.

Окрім цього, на ділянці дороги, де відбувається фіксація, обов’язково повинен стояти інформаційно-вказівний знак 5.70 Правил дорожнього руху.

Патрульні поліцейські із пристроєм вимірювання швидкості TruCam у Києві, 16 жовтня 2018 рокуСофія Омельченко/Громадське

Автоматична фіксація — попереду

TruCam не є приладом анонсованої вже давно автоматичної фіксації перевищення швидкості. Він використовується механічно.

«Видивляєшся у вічко. Натискаєш на курок, ловиш машину й проводиш її до повної зупинки. Якщо водій перевищує швидкість, пристрій починає пікати», — розповідає про механізм роботи TruCam патрульний поліцейський з Києва Дмитро Гром.