8 гривень за проїзд: три питання про подорожчання столичного транспорту

Watch on YouTube

Від 14 липня вартість проїзду в міському транспорті столиці зросте. Одноразова поїздка автобусом, трамваєм, тролейбусом, фунікулером чи метрополітеном коштуватиме 8 гривень. У міській владі кажуть: здороження вимушене, хоча все одно менше, ніж необхідно.

Як зміниться вартість проїзду?

Ціни на весь комунальний транспорт зростуть улітку до 8 гривень за поїздку. Утім, такою ціна буде тільки для тих, хто не планує користуватися громадським транспортом часто. Решті ж містян пропонують користуватися безконтактними картками для метро або проїзними білетами. У такому разі ціна проїзду може стартувати від 6,3 гривень.

Приміром, нова вартість проїзного в метро — 290 гривень за 46 поїздок, 390 гривень за 62, і 610 гривень з необмеженою кількістю мандрівок містом. Термін дії такого проїзного як і раніше — один календарний місяць. Розробили три нові формати проїзних і для туристів. Це 10 поїздок на 5 днів за 75 гривень, 14 поїздок на 7 днів за 104 гривні та 30 поїздок 15 днів за 210 гривень.

Надалі діятимуть і картки багаторазового проїзду в метро. Для них вартість поїздки починатиметься від 6,5 гривень. Подорожчає і заставна вартість такої картки — з 12 до 15 гривень. Одноразово на картку можна буде придбати до 50 поїздок, але не більше 100.

Комбінувати наземний транспорт і метро в одному проїзному можна буде і далі. Вартість такого квитка на один календарний місяць і 2 види транспорту (наземний + метро на 46 поїздок) становитиме 570 гривень.

Водночас пільги для містян лишаються — проїзд лишатиметься безкоштовним для пенсіонерів, ветеранів АТО, чорнобильців та інших категорій пільговиків.

Чому підвищують ціни?

Ціни на проїзд підвищують через зростання тарифів на електроенергію та цін на паливо, — твердять у міській владі. Мовляв, останнє підвищення тарифів до економічно обґрунтованого рівня було аж у лютому 2015 року. У 2017-му році лише коригували окремі його складові.
А від 2015 року вартість електроенергії в Україні для гуртових покупців устигла подорожчати в понад 5 разів, а вартість дизельного палива — у 1,5 рази.

Водночас радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики Василь Яструбинський наголошує: зміна тарифів дозволить міській владі зменшити розмір коштів, які йдуть на покриття збитків підприємств транспорту. Відтак заощаджене можуть спрямувати на розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури, тобто ремонт і розвиток доріг.

Чи дорожчатиме проїзд далі?

Наразі економічно обґрунтований тариф, що враховує всі видатки, становить у метро 8,27 гривень, у наземному транспорті — 8,77 гривень на перевезення одного пасажира, запевняє заступник голови КМДА Дмитро Давтян. Нинішнє ж зростання в міській адміністрації називають компромісним і меншим від необхідного.

Отже, не виключено, що ціну на проїзд поступово підвищуватимуть, допоки громадський транспорт не стане самоокупним.

Крім того, за інформацією керівників комунальних підприємств-перевізників, тепер конче необхідно підвищувати рівень зарплат для нинішніх працівників і набирати нових. У КП «Київський метрополітен» на сьогодні відкриті 468 вакансій — це майже 6% від загальної кількості працівників підприємства.