ENRU

Airbus оснастить вантажні судна вітрильною тягою

68edeb26875240157
Судно з кайтом Seawing Airbus

Європейський авіабудівний концерн Airbus заявив, що оснастить одне зі своїх вантажних суден парусною тягою. У такий спосіб концерн планує скоротити щорічні витрати на паливо щонайменше на мільйон євро і зменшити викиди вуглекислого газу на вісім тисяч тонн.

Про це повідомляє The Wall Street Journal.

Проект концерну Airbus передбачає використання кайта в ролі вітрила. Площа цього повітряного змія, що пов’язуватиметься з судном тросом, складатиме 500 квадратних метрів. Кайт планується встановити на ролкер (судно з горизонтальним завантаженням) «Віль де Бордо».

Очікується, що вантажне судно з вітрилом у 2021 році з авіаційними деталями відправиться з Європи в Мобіл в американському штаті Алабама, де в нині здійснюється складання кількох типів пасажирських літаків Airbus.

Крім кайта на судні буде встановлена ​​система з погодних датчиків. Передбачається, що на велику воду судно буде виходити за допомогою звичайних двигунів. Потім, якщо система погодних датчиків визначить вітер, вона подасть капітану сигнал випустити кайт. Під час пересування маршрутом ця ж система надаватиме рекомендації щодо коригування напрямку руху й підйому кайта, щоб отримати максимальну користь з енергії вітру. При випущеному вітрилі власні двигуни судна можна буде зупинити.

Розробником кайта для судів є компанія Airseas, «дочка» Airbus. Її розробка отримала назву Seawing. За оцінкою розробників, використання кайта для приведення судна в руху дозволить скоротити витрату палива в середньому на 20 відсотків. Крім Seawing площею 500 квадратних метрів компанія також розробила кайт площею одна тисяча квадратних метрів для великих вантажних суден.

Компанія наразі проводить переговори з кількома перевізниками про встановлення парусного озброєння на їх судна.

Раніше повідомлялося, що BMW та Airbus попередили, що можуть покинути ринок Британії через невизначеність щодо Brexit.