lifecell оштрафували на понад 10 млн грн через недобросовісну конкуренцію. У компанії рішення вважають «безпідставним»
Антимонопольний комітет України (АМКУ) 15 грудня оштрафував оператора телекомунікацій lifecell на 10 млн 467 тисяч гривень за нібито поширення неправдивої інформації у своїй рекламі.
Про це вказано на сайті АМКУ.
В Антимонопольному комітеті вважають, що lifecell порушив статтю 151 закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Мовляв, компанія поширювала неправдиву та неточну інформації щодо лідерства у наданні певних послуг.
Комітет розглядав справу за заявою конкурента lifecell — компанії «Київстар». Оператор телекомунікацій поскаржився на недобросовісну рекламу конкурента.
АМКУ проаналізував дані й дійшов висновку, що поширення неправдивої інформації могло надати компанії lifecell неправомірні переваги. Це, мовляв, могло поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.
У Комітеті наголошують, що впродовж 2018 -2021 років неодноразово надавали компанії lifecell обов’язкові для розгляду рекомендації стосовно усунення порушень у рекламі.
Що саме порушив lifecell?
Антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди у своїй рекламі lifecell поширював неправдиві твердження. Зокрема, таке: «Приєднуйтеся до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G».
В АМКУ стверджують, що lifecell обґрунтовував це твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента.
«Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, місткість радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо», — переконані в Комітеті.
Також у рекламі lifecell звучало те, що компанія — «№ 1 в роумінгу для інтернету». Це твердження стосувалося порівняння вартості своїх базових тарифів з тарифами конкурентів. Водночас, як вказують в АМКУ, не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а lifecell — ні).
Третє твердження: «# 1 для смартфонів». У lifecell пояснили це визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора.
«Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами», — вважають в АМКУ.
Позиція компанії
У пресслужбі lifecell нам у коментарі заявили, що не погоджуються з висновками комітету. Кажуть, що компанія надавала «правдиву інформацію щодо лідерства за конкретними показниками» і ці дані «підтвердили авторитетні джерела».
«В Україні просто досі немає належного регулювання питання, критеріїв визначення лідерства на ринку телекомунікацій. Тож усі оператори мають можливість заявляти про свої лідерські позиції на базі того чи іншого показника.Тут ми не можемо бути виключенням», — заявили у пресслужбі.
Додають, що рішення вважають «безпідставним і необґрунтованим» та сподіваються, що його скасують «найближчим часом відповідно до чинного законодавства».
Співавтор: Маркіян Климковецький
- Поділитися: