Челендж від NASA: придумай найкращий туалет для Місяця

Челендж від NASA: придумай найкращий туалет для Місяця
HeroX

Національне аерокосмічне агентство США в партнерстві з компанією HeroX оголосило «Місячний—туалет—челендж» («Lunar Loo Challenge») — конкурс на розробку туалетів, придатних до використання на Місяці. Узяти участь у ньому може будь—який охочий.

Як повідомляє The Verge, так NASA шукає модель туалету, яким би вона обладнати місяцехід для своєї космічної програми «Артеміда». Нагадаємо, в межах «Артеміди» США до 2024 року хочуть висадити людину на Місяць.

За найкращі проєкти туалетів NASA заплатить їхнім авторам грошову винагороду в розмірі до 25 тисяч доларів. А проєкт переможця спробують утілити й встановити на місяцехід NASA.

До «місячного туалету» висувають, по суті, одну головну вимогу: він має працювати на орбіті в умовах невагомості й на поверхні Місяця, де сила тяжіння в шість разів менша, ніж на Землі.

Серед інших критеріїв — зручність у використанні як для чоловіків, так і для жінок; обмеження за вагою й розміром; енергоощадність; низький рівень шуму; швидкість використання.

Якщо хочете взяти участь у Lunar «Loo Challenge» — ось вам посилання.

Нагадаємо, наразі розробкою посадкових модулів для здійснення польоту на Місяць на замовлення NASA займаються три приватні компанії: Blue Origin, заснована власником Amazon Джефом Безосом, Dynetics, американська компанія у сфері прикладних розробок та ІТ, і SpaceX бізнесмена Ілона Маска.

Космічна програма «Артеміда» має на меті до 2024 року висадити на поверхню супутника Землі «першу жінку й наступних чоловіків». Мета програми полягає в організації наукових досліджень та пошуку економічних вигод від використання Місяця. Йдеться, зокрема, про перетворення супутника на майданчик для подальшого дослідження Марсу.