Пандемія коронавірусу призвела до скорочення польотів авіакомпаній по всьому світу. Водночас це позбавляє метеорологічні служби важливих даних, які вони використовують для складання прогнозів погоди.

Про це йдеться в пресрелізі Європейського центру середньострокових прогнозів погоди (European Centre for Medium-Range Weather Forecasts, ECMWF).

Зазначається, що для формулювання прогнозів погоди ECMWF дані від літаків мають найвищий пріоритет, поступаючись лише супутниковим даним. Їхнє вилучення може вплинути, серед іншого, на точність прогнозування напрямку й швидкості вітру, а також температури повітря, зокрема, в північній півкулі.

Загалом же, за оцінками Центру, дані від літаків забезпечували 13% необхідних даних для їхніх прогнозів погоди у 2019 році.

Своєю чергою, дослідження Американського метеорологічного товариства 2017 року показує, що використання даних від польотів літаків зменшило помилки в шестигодинних прогнозах вітру, вологості й температури повітря на 15-30%.

23 березня ECMWF отримав на 65% менше даних щодо стану атмосфери від літаків, ніж 1 березня. Утім Центр стверджує, що падіння точності прогнозів погоди можна буде скоректувати шляхом використання додаткових супутникових даних. Крім того, стан атмосфери також можна буде спостерігати за допомогою метеозондів, наземних систем, радарів і маяків.

Поділитись: