Замість фото чи зображення — чорне тло, а пости — з гештеґом #BlackLivesMatter («Життя темношкірих важливі») чи #blackouttuesday («Вівторок — день блекауту»). Так відомі бренди й знаменитості світу висловлюють солідарність із протестами на підтримку темношкірих. Їх викликала смерть афроамериканця Джорджа Флойда — його задушив коліном поліцейський.

Як і протестувальники на вулиці вигукували гасло «Black Lives Matter», так і в соцмережах цей гештеґ став одним із провідних. Користувачі — переважно звичайні громадяни — під ним викладали свої фото чи просто чорне тло. І розповідали, що спонукало їх вийти на протести.

Пізніше свою підтримку протестувальникам оголосив і Twitter. Соцмережа змінила обкладинку свого профілю на чорне тло, на аватарці замість синьої пташки з’явилася чорна, а в підписі — гештеґ #BlackLivesMatter.

Інші соцмережі — Instagram і Facebook — також змінили колір профілів на чорно-білий на знак підтримки темношкірого населення. Обидві соцмережі оприлюднили пост із однаковим змістом: «Ми чуємо вас, бачимо вас — і ми з вами. Ми проти расизму».

А відомий бренд спортивного взуття Nike оприлюднив ролик із гаслом «Don’t Do It» («Не роби цього») — на противагу своєму фірмовому «Just Do It».

«Цього разу не роби цього. Не вдавай, що в США не існує проблеми. Не відвертайся від проблеми расизму. Не приймай убивства невинних людей. Не вигадуй більше жодних виправдань. Не думай, що тебе це не стосується. Не сиди мовчки, склавши руки. Не думай, що ти не здатен долучитися до змін. Долучаймося всі до змін», — такі слова протягом хвилини з’являються на відео на чорному тлі.

Інший спортивний бренд Adidas у Twitter поширив відео Nike зі словами: «Разом рухаємось уперед. Разом — робимо зміни».

2 червня «віртуальний протест» вийшов на цілковито новий рівень. Топкерівниці музичних лейблів Atlantic Records і Platoon — Джаміла Томас і Бріана Аґеманґ відповідно — закликали музичну індустрію підтримати їхній флешмоб «The Show Must Be Paused» («Шоу має зупинитися») — це посилання на рядок відомої пісні Queen «Show Must Go On». Так вони закликали знаменитостей поширювати інформацію про протести й допомогу афроамериканцям просто посеред робочого тижня. І додали: одним днем акція не обмежиться.

Ініціативу зголосилися підтримати низка музикантів, зокрема Біллі Айліш, «Бітлз», Rolling Stones, ASAP Rocky, Квінсі Джонс тощо. Долучилися до акції й інші знаменитості — приміром, баскетболіст ЛеБрон Джеймс. Деякі артисти, як-от Леді Гага, відтермінували концерти та студійні записи. А гурт Radiohead ще й приховав усі свої музичні записи в YouTube.

Акцію підтримав і фірмовий музичний сервіс Apple iTunes. Крім того, компанії Google і Sony відклали презентації своїх новинок, заплановані на перші числа червня. І хоча прямої причини вони не назвали, з повідомлень компаній — «Зараз не час святкувати» і «Треба дати можливість бути почутими важливішим речам» — випливає, що йдеться саме про протести на підтримку темношкірого населення. Додаток для знайомств для геїв, бісексуальних чоловіків і транссексуалів Grindr у відповідь на критику користувачів оголосив, що прибере в наступному оновленні можливість відбирати партнерів за ознакою національності й кольору шкіри.

46-річний афроамериканець Джордж Флойд помер 25 травня після того, як був затриманий поліцією у Міннеаполісі, головному місті штату Міннесота. Це сталося через заяву продавця супермаркету про використання Флойдом фальшивих банкнот. Поліцейський, який затримував чоловіка, притис його шию коліном і не відпускав навіть тоді, коли затриманий говорив, що не може дихати.

Історія Флойда спричинила хвилю протестів проти неправомірних дій поліції — і не лише в США. Його фраза стала гаслом активістів, які протестують проти поліцейського насильства стосовно темношкірого населення США. Подекуди вони вийшли за межі мирних: люди підпалюють і трощать автівки й крамниці.

Поділитись: