Чотири загиблих українці та сумнівний вантаж: що відомо про затонулий біля берегів Туреччини корабель

7 січня у Чорному морі біля берегів Туреччини затонуло вантажне судно «Волга-Балт 214», яке йшло під панамським прапором та перевозило вугілля. На його борту перебували 13 людей, з них 4 загинуло. Більшість екіпажу — 11 людей — громадяни України.
Міністерство з питань тимчасово окупованих територій припускає, що вугілля везли з окупованих районів Донбасу. Громадське поспілкувалося з тими, хто врятувався, та розповідає, що сталося.
Що сталося
«Волго-Балт 214» уранці 4 січня вийшов з російського порту «Азов» у Ростовській області. На борту було три тисячі тонн вугілля. Через три дні корабель мав прийти до турецького порту Самсун. Та вранці сьомого січня судно потрапило у шторм у 140 кілометрах на північ від Самсуну. Корабель розламався навпіл та затонув після удару великої хвилі.
Чому судно затонуло — невідомо. Є інформація, що корабель був не у найкращому стані — за останні 2 роки він отримав 49 зауважень щодо свого технічного стану, зокрема, торік судно отримало пошкодження, яке спричинило «розтріскування корпусу».
«Це старі суда, які є зараз в країнах СНД і в Україні, зокрема, — стверджує і матрос Олег Геращенко, з яким удалося поспілкуватися Громадському. — Їм уже потрібен особливий підхід. Корабель просто не витримав погодних умов, у які ми потрапили».
Що з екіпажем
Згідно документів, оприлюднених у ЗМІ, на борту судна було 13 членів екіпажу, 11 з яких — громадяни України: Руслан Бодник, Ростислав В’язовський, Дмитро Крепец, Володимир Овдієнко, Станіслав Шевчук, Павло Мільніченко, Олег Геращенко, Євген Ільченко, Євген Яценко, Денис Скачко, Тетяна Будко.
Капітан судна Турбат Ісмаілов, його перший помічник Мамедалі Ібрагімов та ще четверо членів екіпажу — українці Руслан Бодник, Ростислав Вязовський, Дмитро Крепец, Володимир Овдієнко — загинули.
Як розповів Громадському консул України в Туреччині Борис Ясинський, зараз рятувальники підняли тіла трьох загиблих, та ідентифікація ще не проводилась.
Моряки, яких удалося врятувати, зараз перебувають в лікарні та почуваються добре — за словами Бориса Ясинського, вже за декілька днів лікарі можуть їх виписати.
«Нас обстежили, зараз стан дуже живий, стало легше, — розповів Громадському один із постраждалих, молодший матрос Олег Геращенко. — Живемо як у готелі — нас добре годують, йдемо на поправку. Є певний постстресовий стан, та поступово ми вже відходимо».

Чий корабель
Корабель класу «ріка-море» «Волго-Балт 214» збудований у Радянському Союзі у 1978 році. До 1993-го ходив під радянським прапором, потім до 1996 року та у 2009-2010 роках — під російським, у 2008-2009 та з 2014 по 2017 рік — під прапором Сент Кітса, а з 2017 — під прапором Панами. Останнім часом корабель курсував між російськими азовськими та турецькими портами.
Власником судна є компанія Orbital Ship Management Co, зареєстрована в турецькому Стамбулі. Компанія володіє ще п’ятьма такими ж радянськими суднами, які мають таку ж саму назву — «Волго Балт» і відрізняються лише номерами. Зв’язатися з Orbital Ship Management нам не вдалося — вказані телефони не відповідають.
Врятовані моряки, з якими вдалося поспілкуватися Громадському теж уникають відповідей на запитання про компанію-власника судна. Як розповів боцман Павло Мільніченко, питання, чи буде компанія виплачувати морякам компенсацію, вирішиться «за кілька днів». Чому судно йшло під панамським прапором, за словами Олега Геращенка, команді не цікаво, тому сказати про це вони не можуть.

Чому вантаж сумнівний
Через кілька годин після катастрофи Міністерство з питань тимчасово окупованих територій у своєму фейсбуці написало, що, можливо, корабель перевозив вугілля з окупованого Донбасу. На запитання, чи справді є підстави так вважати, заступник міністра Георгій Тука лаконічно відповів «Так, є». Але від більш аргументованого коментаря утримався.
За словами моряків «Волго-Балту», про походження вантажу їм нічого не відомо.
«Порт великий, вантаж різний, вугілля теж різне, воно все чорне і на ньому не написано, звідки саме воно надходить», — каже Олег Геращенко. Не змогли моряки прокоментувати й інформацію про заходження судна у порти анексованого Криму — всі врятовані члени екіпажу стверджують, що працювали на кораблі лише декілька тижнів.
- Поділитися: