Дослідження британських вчених з Кембриджського університету показало, що вдосконалення математичних та аналітичних здібностей людини допоможе їй об’єктивно мислити, читаючи новини про коронавірус.

Про це йдеться у науковій статті, опублікованій у журналі The Royal Society. 

Вчені провели опитування у п’яти країнах (Ірландія, Іспанія, Мексика, США, Велика Британія), щоб оцінити, як люди сприймають інформацію, пов’язану із COVID-19. Зокрема, вчені хотіли з'ясувати її вплив на здоров’я.

Науковці виявили, що найважливіший показник, який впливає на сприйняття дезінформації, — аналітичне мислення, навички в арифметиці, які сприяють цифровій грамотності.

Як це з’ясували?

Учасникам дослідження представили дев’ять тверджень про коронавірус, деякі з них були неправдивими, зокрема про мережі 5G, які «розповсюджують вірус навкруги».

Також людям ставили запитання: наскільки вони оцінюють ризик зараження коронавірусом, чи дотримувалися вони протиепідемічних заходів та чи будуть робити щеплення, коли вакцина стане доступною. 

Зрештою, учасники, які менше дотримувалися правил захисту під час пандемії, більше вірили фейковим новинам про коронавірус. До того ж одним із важливих факторів був вік учасників — старші люди менше сприймали дезінформацію і вірили більше правдивим повідомленням. 

А що ж таке цифрова грамотність?

Це здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології в роботі та навчанні, в професійному та особистісному розвитку. Зокрема, користуватися смартфоном чи ноутбуком, мати доступ до інтернету, й на них читати перевірені джерела інформації.

Раніше українська влада не сильно цим переймалася. Однак з 21 січня цього року в Україні стартувала Національна освітня платформа з цифрової грамотності «Дія: Цифрова освіта».

Кабінет Міністрів поставить собі за мету підвищити рівень цифрової грамотності щонайменше шести мільйонів українців. Такого показника планують досягти вже за три роки. І це, за словами урядовців, «надасть нашим людям величезну кількість різних можливостей, щоб українці мали рівні права у користуванні всіма перевагами новітніх технологій».

Поділитись: