Держава втратить до $4 млрд через автодороги, зруйновані перевантаженим транспортом, — експерти
Держава до 2030 року втратить до 4 мільярдів доларів на ремонт автодоріг, зруйнованих перевантаженим транспортом, а сукупні витрати України у вигляді нестворенного ВВП складуть близько 10 мільярдів доларів.
Про це заявили автори дослідження «Майбутнє Укртрансбезпеки як державної інституції», повідомляє кореспондентка Громадського.
Експерти проаналізували роботу Державної служби з безпеки на транспорті за 5 років та дійшли висновку, щодо значної неефективності її роботи, а саму службу назвали «інкубатором» для процвітання позазаконних схем роботи».
«Дороги в України далі руйнує перевантажений транспорт, майже безперешкодно працюють «нелегали», створюється штучний дефіцит дозволів на міжнародні вантажні перевезення, кількість і якість технічних розслідувань аварій знижується. Замість очікуваних позитивних економічних ефектів спостерігається зростання щорічних втрат як для державного бюджету, так і для українського бізнесу», — зазначили експерти.
Авторами дослідження виступили директор інфраструктурних програм Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, перший віце-президент ГО «Український транспортний союз» Володимир Балін, а також експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури Українського інституту майбутнього Ярослав Пилипчук.
Під час аналізу експерти оцінили втрати для економіки України від неефективної діяльності Укртрансбезпеки. Так, приблизний обсяг українського тіньового ринку дозволів на міжнародні перевезення сягає понад 10 мільйонів євро на рік, а обсяг ринку внутрішніх регулярних пасажирських перевезень, виконуваних під виглядом нерегулярних, так званих «нелегалів» — до 800 мільйонів доларів на рік. Зокрема, серед проблем Укртрансбезпеки дослідники назвали неефективну кадрову політику і недосконалість системи ліцензування автоперевізників.
Щоб трансформувати службу, експерти пропонують, наприклад, розвинути систему вантажно-габаритного контролю за європейським прикладом. Для цього до 2030 року потрібно інвестувати 10-100 мільйонів доларів у Wim-комплекси, а також у відкритий реєстр ліцензованих перевізників, систему моніторингу порушень та прозору електронну систему дозволів на міжнародні вантажні перевезення.
Раніше виконувач обов’язків голови Укравтодору Славомір Новак заявив, що в планах служби запровадити спеціальний збір за користування українськими автошляхами, який сплачуватимуть власники великовантажних фур.
- Поділитися: