Державна уповноважена АМКУ Панаіотіді через нелюдські умови роботи не братиме участь в колегії з оскарження
Державна уповноважена Антимонопольного комітету України Світлана Панаіотіді припиняє брати участь в колегії оскарження АМКУ через нелюдські умови роботи.
Про це вона заявила на своїй сторінці у Facebook.
«Я неодноразово звертала увагу і голови комітету, і громадськості, і народних депутатів на те, що ми не можемо працювати в нелюдських умовах. Рішення, які ми приймаємо важливі для всієї країні і вони мають прийматись в умовах, коли всі мають час та змогу розібратись в усіх деталях тендеру», — написала державна уповноважена.
За словами Панаіотіді, зараз для колегії стало нормою розглядати 150 скарг в день з режимом роботи з 10 ранку і до 12 ночі. При цьому більше 50 скарг в день - це розгляд скарг по суті, тобто коли потрібно вивчати всі матеріали тендеру, тендерну документацію і пропозиції учасників. Решта скарг — це прийняття та залишення без розгляду, коли аналізуються скарга, строки та оплата та призначається дата розгляду по суті. За останні три роки кількість скарг зросла з 1765 в 2016 році до 7786 в 2018 році, а за 5 місяців 2019 року колегія вже розглянула більше 4 тисяч оскаржень.
«Кількість скарг зростає, кількість виконавців залишається майже такою ж. Люди втрачають свідомість від втоми, звільняються, знаходяться на межі нервового зриву і в такому стані мають оцінювати документи по тендерам», — пише Панаіотіді.
Ситуацію можна змінити, якщо вдасться імплементувати напрацювання за останні два роки, вважає державна уповноважена. Зокрема, за її словами, урядові слід ухвалити вже підготовлений проект постанови про збільшення розміру оплати за розгляд скарг, при цьому, потрібно встановити на рівні закону можливість повернення грошей за виграні оскарження. на думку уповноваженої,це має зменшити кількість спаму при оскарженні.
«В парламенті на розгляді лежить законопроект, яким запроваджується принцип «24 годин на виправлення помилок», який дає замовнику можливість усунути неточності, а не починати процес закупівлі заново. Його доопрацювати і приймати», — наголосила Панаіотіді.
Що стосується безпосередньо навантаження на працівників, які працюють в колегії оскарження, то державна уповноважена вважає, що потрібно «щонайменше вдвічі збільшити кількість виконавців, які забезпечують підготовку скарг до розгляду та забезпечити для членів колегії та працівників робочий час в межах, встановлених законодавством».
- Поділитися: