За повідомленнями японських ЗМІ, деякі компанії заборонили жінкам одягати окуляри на робочому місці. Це викликало хвилю обурення серед японських користувачів соцмереж.

Серед підстав для заборони носіння окулярів — міркування безпеки для працівниць авіакомпаній, необхідність краще бачити макіяж для працівниць салонів краси, а також «недоброзичливе враження», яке можуть викликати консультантки в магазинах, що носять окуляри.

ВВС повідомляє, що не до кінця зрозуміло, йдеться про рішення конкретних компаній чи про соціально прийнятні практики в конкретних професіях. Так чи інакше, хештег «окуляри заборонені» вже став одним із найпоширеніших в японських соцмережах, а суперечливе рішення обговорюють і досі.

Професорка соціології в Кіотському університеті закордонних студій Кімуко Немото в коментарі ВВС зазначила: «Причини того, чому жінки не можуть носити окуляри… насправді не тримаються купи. Це все про ґендер. Це досить дискримінаційно». Вона додала, що заборона окулярів є відображенням «старого, традиційного японського» стилю мислення.

«Якщо правила забороняють жінкам носити окуляри, то це є дискримінацією проти жінок», — цитує The Guardian Канае Дої, очільницю японського відділу правозахисної організації Human Rights Watch. Видання нагадує, що в останньому звіті Всесвітнього економічного форуму Японія посіла 110 місце із 149 за рівнем ґендерної рівності, значно відставши від решти розвинених країн.

Це не перша дискусія щодо ґендерної дискримінації в Японії. У червні японські жінки запустили флешмоб #KuToo за право носити на роботі взуття без підборів. Вони вимагали від уряду ухвалити закон, який заборонить компаніям змушувати їх носити підбори. Тоді міністр праці Японії Такумі Немото виступив проти ініціативи, заявивши, що дрескод із обов’язковими високими підборами для жінок є «необхідним і доречним».

Поділитись: