Фестиваль «Конструкція»: переосмислення худкомбінату

Watch on YouTube

УДніпрітриваєфестивальаудіовізуальногомистецтва та нових медіа «Конструкція».

Напередодні, 1-го червня, у його межах, у майстерні «Ксі простір» було представлено експозицію «Дефіцит інтенції».  Майстерня розташована на вулиці Сірка, у Художньому комбінаті Спілки художників.

Коли авторки проекту, Катерина та Надія, наводили лад у приміщенні, вони знайшли безліч плакатів, документів, вирізок з журналів, що лишилися від художників, які працювали тут ще за радянських часів. Дівчатам порекомендували викинути все знайдене. Але вони побачили у цьому не сміття, а артефакти, тож вирішили влаштувати виставку.

«Ми нічого не викинули та нічого не додали, все лишилося так, як було. Там навіть є шафа, у якій відвідувачі можуть власноруч пошукати щось,  — каже Надія.  — Ми говоримо про інтенцію, про недостатню увагу до художнього комбінату. Про нього ніхто не знає, і ніколи нічого не знав. Люди просто проходять повз, але ж тут працюють художники, і хоча здається, що все це схоже, це все-таки культурна діяльність».

«Коли ми все розбирали, ми бачили цю величезну різницю між мистецтвом, яке схвалювалось державою, та між чимось особистим. Особистого дуже мало. Люди того часу травмовані його нестачею. І, певно, все зміниться, коли вони почнуть жити та відчувати по-іншому або просто відійдуть на другий план»,  — додає Катерина.

«Це культурологічно-мистецький проект, який скоріше ставить багато питань,  — ділиться враженнями відвідувачка заходу та мистецтвознавець, член  Національної спілки художників України Олена Годенко-Наконечна.  — Ми повинні йти до того, що все це гідне дослідження, бо воно дає дуже багато поживи для роздумів».

Фестиваль  «Конструкція» поєднує теми містобудови та соціокультурного розвитку, ставить на меті пожвавлення діалогу навколо творчих потреб людини, яка живе в умовах постіндустріального та пострадянського міста.

Раніше в рамках фестивалю у Дніпровській обласній філармонії розпочала свою роботу інтерактивна просторова інсталяція Кенти Накагави «Архітектура внутрішнього розуму» («Inner Mind Architecture»).

Кента Накагава привіз з Японії вісімдесят кілограмів власної апаратури на запрошення організаторів фестивалю.

«Було непросто розмитнити всю апаратуру, — ділиться подробицями співорганізаторка «Конструкції» Юлія Овчаренко. — У Запорізькому аеропорту виявилося, що працівники не знають англійської та вперше бачать такі папери, а це, на хвилинку, міжнародний аеропорт! Але все склалося, шість годин розмитнення — і Кента тепер у Дніпрі».

Більше про цю експозицію читайте на сайті «Громадське.Дніпро»

Детальну програму фестивалю дивіться на сайті фестивалю.