Принт розбрату: як посварилися художник і музей
Усього лише один малюнок—макет художника Василя Єрмілова зумів розсварити художника Вову Воротньова з Національним художнім музеєм. Для спільної колекції з брендом одягу «Синдикат» художник Воротньов використав макет обкладинки журналу «Авангард» 1929 року, який у 20—ті створив український авангардист Василь Єрмілов.
Одна з працівниць музею звернула увагу, що молодий художник не звертався ні до музею, де нині зберігається макет, ні до нащадків Єрмілова — власників авторських прав на роботу. Отже, не мав дозволу використовувати зображення. Тоді як сам Воротньов каже, що авторське право на цю роботу не діє, тож і використовувати його може хто завгодно.
Згідно із Законом України про авторське право та суміжні права в редакції від 2001 року йдеться, що всі твори, автор яких помер у проміжку 50 років до часу набуття чинності закону, підпадають під дію авторського права. Однак у студії Громадського юрист Клім Братківський зазначив, що закон не може розповсюджуватися на ті об'єкти, які вже набули статусу суспільного надбання.
Однак, за словами юриста, вимога постанови кабінету міністрів України про обов'язкове звернення до музеїв, якщо хтось хоче використати у своїх цілях зображення, що зберігається в них, також не діє. Причина — ця постанова не ґрунтується на Законі «Про музеї та музейну справу», а тому не може набувати чинності.
Отже, в законах існує суперечність, яку вирішити можна лише в судовому порядку.
У всіх перипетіях законів, постанов, думок і Facebook-баталій спробувало розібратися Громадське.Культура
- Поділитися: