Цифрова культура опустилась до найнижчого рівня за останні чотири роки — користувачі в інтернеті стикаються з шахрайством, булінгом, сексуальними домаганнями тощо.

Про це йдеться у щорічному дослідженні корпорації Microsoft.

В опитуванні взяли участь 12,5 тисячі людей — підлітки 13-17 років та дорослі 18-74 з 25 країн світу, зокрема зі США, Канади, Франції, Німеччини, Великої Британії, Польщі, Росії.

Загалом автори дослідження виділили 21 різновид інтернет-загроз, які розділили на чотири категорії: поведінкові, репутаційні, загрози сексуального характеру і небажаних комунікацій.

Зокрема більш ніж половина (58%) респондентів заявили, що стикались з нав’язливою поведінкою, найбільш поширені — небажані контакти та онлайн-шахрайство.

45% зазнали поведінкових загроз в мережі (переважно грубе поводження та тролінг), 37% ― загроз сексуального характеру (найчастіше онлайн-домагання), 21% ― репутаційних загроз.

Головні мотиви грубого ставлення до людей в інтернеті — зовнішність та політика. Обидві теми назвали проблемними 31% респондентів. Зневажливу поведінку на підставі сексуальної орієнтації назвали 30% опитаних, на основі релігії й расової приналежності ― 26% і 25% відповідно.

Чоловіки та жінки й різні вікові категорії вказали різні причини грубої поведінки в інтернеті. Зовнішність найбільш поширений привід для підлітків та жінок (38%) — дівчата-підлітки (41%) та дорослі жінки (35%) вважають це основною причиною недоречного спілкування.

Для дорослого покоління найбільш поширена причина онлайн-загроз — політика (38%). Для всіх вікових категорій сексуальна орієнтація була другою за популярністю відповіддю ― 30% вважають цю тему найбільш провокативною.

Усі вікові категорії зазначили, що найчастіше зі зневажливим ставленням можна стикнутися у соціальних мережах. Дві третини опитаних піддавалися грубому ставленню у соцмережах, 24% ― на медіа-ресурсах, 24% ― на форумах, 23% ― на анонімних майданчиках, 20% ― на ігрових сайтах.

Що цікаво, 60% підлітків заявили, що знають, до кого звернутися за допомогою, якщо їм загрожують в інтернеті, а серед дорослих таких лише 37%.

У Microsoft сподіваються, що завдяки дослідженню цифрової культури політики, компанії й споживачі піднімуть питання про необхідність більш безпечного і шанобливого спілкування в інтернеті.

Половина респондентів зазначили, що сподіваються на те, що компанії у сфері технологій і соціальних мереж розроблять інструменти й політики, які сприятимуть цивілізованій поведінці в мережі.

Поділитись:
spilnokosht desktopspilnokosht mobile