Малюська: Після листа G7 жоден законопроєкт про БЕБ не відповідав умовам, які поставили партнери

Міністр юстиції Денис Малюська
Міністр юстиції Денис МалюськаFacebook / Міністерство юстиції України

Міністр юстиції Денис Малюська заявив, що лише урядовий варіант закону про перезавантаження Бюро економічної безпеки (який широко критикували) відповідав вимогам міжнародних партнерів до появи листа від країн G7. Після цього — жоден законопроєкт не відповідає вимогам.

Про це він сказав в інтерв'ю «РБК-Україна».

Малюська повторив, що «працює з текстом, який контролює», тому просував урядовий законопроєкт, а не альтернативні варіанти, які подали народні депутати.

Він заявив, що урядовий законопроєкт, який широко розкритикували депутати та активісти, єдиний відповідав вимогам міжнародних партнерів щодо запровадження контрактів у БЕБ.

«Це була одна з умов меморандуму з МВФ. У депутатському законопроєкті цього не було, це було в урядовому. З погляду міжнародного фінансування, до листа G7 єдине, що відповідало і що відкривало нам джерело для фінансування, це урядовий законопроєкт. Після появи листа G7 з'явились нові умови, яких не було до цього часу. І тепер ми отримали ситуацію, коли жоден законопроєкт не відповідає вимогам наших партнерів (якщо лист G7 вважати також вимогами партнерів)», — сказав Малюська.


Що за лист G7?

За даними «Європейської правди», посли держав G7 написали лист до української влади та застерегли від ухвалення реформи БЕБ, яка не відповідає вимогам європейської інтеграції та програми Міжнародного валютного фонду. Серед іншого, закликали провести переатестацію всіх працівників БЕБ і призначити нових протягом року після призначення нового директора БЕБ.


Малюська заявив, що вимог партнерів щодо термінів переатестації на момент реєстрації урядового законопроєкту не було. А лист від G7 став для нього несподіванкою.

Міністр запевняє, що уряду було не принципово, коли проводити переатестацію. Однак зараз, каже Малюська, ринок праці «реально жахливий» і директор БЕБ ніколи не зможе перезавантажити тисячу людей.

«Після закінчення війни буде унікальний момент, коли можна буде набрати класних людей, патріотів, які повернуться з війни. А так ми просто поставимо зараз на паузу роботу БЕБ, коли почнеться переатестація», — заявив міністр.

Він також зазначив, що жоден законопроєкт, який був передбачений міжнародними програмами антикорупційної спрямованості, ніколи не заходив на друге читання в тому вигляді, в якому заходив на перше.

23 лютого народні депутати не підтримали за основу урядовий законопроєкт про перезавантаження Бюро економічної безпеки, який критикують парламентарі та активісти, та відправили його на повторне перше читання зі скороченням строків розгляду.

Одразу після реєстрації законопроєкту його розкритикував «Центр протидії корупції». Організація називає його «псевдореформою», написаною «під диктовку Офісу президента». У ЦПК стверджують, що уряд знову відмовився від моделі повноцінної переатестації співробітників БЕБ. Мовляв, єдиною зміною, якщо порівнювати з минулою версією пропозицій Кабміну, є те, що проєкт розділено на дві частини.

Організація закликала народних депутатів «не протягувати» цей документ, а звернути увагу на позицію бізнесу та наших міжнародних партнерів. «Європейська бізнес-асоціація» (EBA) також закликала депутатів підтримати натомість альтернативний законопроєкт — №10439-2.

З критикою також виступили у «Великій сімці». За даними «Європейської правди», посли держав G7 написали лист до української влади та застерегли від ухвалення реформи БЕБ, яка не відповідає вимогам європейської інтеграції та програми Міжнародного валютного фонду.

Міністр юстиції Денис Малюська запевнив, що 22 лютого провели «інтенсивні дискусії» з Міжнародним валютним фондом, послами країн G7 та представниками бізнес-асоціацій щодо документа та домовилися, що урядовий законопроєкт буде доопрацьовано до другого читання, «щоб повністю виконати рекомендації наших міжнародних партнерів».