Маска, тест на коронавірус і повернення коштів. Що треба знати про авіаперельоти в умовах пандемії

Кордони потроху відкриваються, літаки повертаються в небо, а ми вчимося подорожувати за новими, встановленими пандемією правилами. Які документи треба підготувати перед посадкою, які правила діють у літаках та аеропортах, а також що робити у разі затримки чи скасування вашого рейсу — пояснює юристка Марія Терещенко.
Які документи мені необхідні?
Через пандемію багато країн ввели додаткові вимоги, з якими пасажирам авіарейсів необхідно ознайомлюватися перед вильотом. Крім звичного набору документів, деякі країни можуть вимагати перед польотом результат тесту на COVID-19, сертифікат вакцинації або заповнення спеціальної анкети із зазначенням контактних даних та історією подорожей. Без цього перевізник може відмовити пасажиру в посадці на літак.
Які правила діють у літаках та аеропортах?
Відколи польоти почали відновлювати, аеропорти запровадили температурний скринінг усіх відвідувачів. Часто це спричиняє великі черги й затягує час, тому краще прийти заздалегідь. Хоча зараз аеропорти поступово відмовляються від цієї практики, а деякі авіакомпанії вимірюють температуру вже під час посадки на рейс.
До правил безпеки на борту також входить обов’язкове носіння маски протягом усього польоту. За порушення маскового режиму деякі американські авіакомпанії навіть вносять пасажирів до чорного списку — нині їх там більше ніж тисяча, каже Марія Терещенко. Водночас повітря в салонах постійно циркулює через фільтри, воно повністю замінюється за кілька хвилин.
Щоб уникнути скупчення людей у проходах літаків, деякі країни й авіаперевізники раніше просили пасажирів здавати всі речі в багаж або встановлювали вимоги, аби ручна поклажа була меншого розміру. Це дозволяло помістити її не у відділах над пасажирами, а під сидінням, а після прибуття швидко її звідти дістати й спокійно вийти з літака.
Що робити, якщо ваш рейс затримується?
Необхідно звертатися до перевізника. Якщо це рейс до 1,5 тисячі кілометрів, який затримується на дві години, перевізник має надати пасажирам харчування та прохолодні напої. Якщо це рейс від 1,5 до 3,5 тис. км, що затримується на три години й більше, пасажири також мають право на два безкоштовні дзвінки або електронні листи.
Якщо рейс переноситься на наступний день, перевізник зобов’язаний надати пасажирові місце в готелі, трансфер до нього й назад до аеропорту. Якщо ви змушені самостійно оплачувати місце в готелі, зберігайте чеки й потім звертайтеся до перевізника для компенсації витрат.
Якщо рейс затримується більше ніж на 48 годин, він вважається скасованим.
Що робити у разі скасування рейсу?
Якщо рейс скасували або пасажиру відмовили у перевезенні, можна претендувати на компенсації від перевізника. Їхній розмір залежатиме від дальності рейсу й коливатиметься між 250 та 600 євро. Для цього пасажир має письмово звернутися до авіакомпанії, додавши квиток, квитанції про оплату багажу, довідки про затримки рейсу та інші документи, які можуть прискорити розгляд претензії.
Правила щодо повернення коштів за квитки поширюються й на лоукостери.
А якщо через затримку рейсу ви запізнилися на наступний?
Якщо летите з пересадкою, насамперед треба подбати, аби між рейсами було достатньо часу. Та якщо перший рейс усе-таки затримався і через це ви не встигли на другий, необхідно звертатися до перевізника, який запізнився. Він має перебронювати місце, щоб ви дісталися до пункту призначення.
А якщо ви захворіли?
Якщо перевізник має сумніви щодо стану пасажира, він може вимагати довідку про те, що той достатньо здоровий і не становить небезпеки для інших. Якщо пасажир матиме температуру, вищу за 38 градусів, лихоманку, кашель чи утруднене дихання, його можуть не допустити до літака й передати медичному персоналу.
Якщо ви захворіли, маєте відповідні довідки й через це не можете скористатися квитком, вам повинні повернути кошти без застосування штрафних санкцій. Це стосується не тільки коронавірусу, а й будь-якої хвороби, що заважає летіти.
Цей матеріал опубліковано за підтримки: The Black Sea Trust for Regional Cooperation, a project of the German Marshall Fund. Висловлені у публікації думки не обов’язково відображають погляди Black Sea Trust або їхніх партнерів.
- Поділитися: