Міністерство інфраструктури підготувало документи для передання у концесію семи залізничних вокзалів України, щоб залучити інвестиції на 3,8 млрд гривень.

Про це на конференції «Інвестиції мають значення» повідомив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

У концесію планують передати вокзали Харкова, Миколаєва, Чопа, Дніпра, Хмельницького і Вінниці, а також Київ-Пасажирський. Торік міністерство хотіло передати у концесію вокзали Харкова, Дніпра, Вінниці, Запоріжжя, Івано-Франківська, Хмельницького та Миколаєва.

Криклій каже, що зараз «здійснюються фінальні технічні кроки» перед запуском процесу концесії. Міністерство планує залучити 3,8 млрд грн інвестицій, забезпечити 60,18 млн грн платежів від компанії-концесіонера і 17,4 млн грн податків до держбюджету.

Водночас точних термінів, коли вокзали передадуть в концесію, — немає.

Крім того, Європейський банк реконструкції і розвитку разом із Європейським інвестиційним банком планує виділити 420 мільйонів доларів для електрифікації залізничного напрямку «Долинська — Миколаїв — Колосівка». Цей проєкт планують закінчити до 2023 року.

А що таке концесія?

Це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (таких як дороги, аеропорти, підприємства тощо) у тимчасове користування приватним підприємствам.

Для держави концесія цікава тим, що залучаються кошти приватної компанії, але держава зберігає контроль над самим об’єктом концесії. Також завдяки компанії-концесіонеру об’єкт може підвищити свою конкурентну спроможність і посилити якість послуг. 

Сам концесіонер отримує державні гарантії повернення значної частини тих коштів, які він вклав та розподіл ризиків.

У 2020 році в Україні вже почали передавати у концесію великі об’єкти — першим став Херсонський морський порт. Його отримала компанія «Рисоіл-Херсон», яка інвестує у розвиток порту близько 300 млн грн. Ще понад 18 млн грн буде вкладено в місцеву інфраструктуру, переконують в уряді. Пізніше порт «Ольвія» у Миколаєві теж передали у концесію.

Поділитись: