Україна передала в концесію перший великий об’єкт — Херсонський морський торговельний порт

Україна 26 червня передала у концесію перший масштабний об’єкт — Херсонський морський торговельний порт.

Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Порт отримала компанія «Рисоіл-Херсон». Вона інвестує у розвиток порту близько 300 млн грн. Ще понад 18 млн буде вкладено в місцеву інфраструктуру, переконує міністр.

Концесію уклали на 30 років, а у 2030-му концесіонер зобов’язався забезпечити обсяги перевалки вантажів порту на рівні не менше 1,36 млн тонн.

«Що це дасть? Стабільний розвиток, збережені та нові робочі місця, добробут всього міста і регіону, сприятливі умови для зростання економіки», — переконує Криклій.

Він додає, що «Рисоіл-Херсон» зобов'язується збільшити до 80% частки вантажів, що прямують до порту з використанням залізничного, внутрішнього водного та інших видів транспорту, крім автомобільного.

Концесіонер також має профінансувати капремонт дорожнього покриття вулиць на шляху до порту та новий майданчик для стоянки вантажівок на в'їзді до міста.

«Зупинятися точно не будемо! І продовжуємо активну роботу щодо концесії інших портів, а також важливих об’єктів дорожнього будівництва, аеропортів та залізничних вокзалів. Концесія порту Ольвія буде підписана найближчим часом, порт Чорноморськ — наступний концесійний проєкт», — переконує міністр.

21 січня конкурс з концесії порту «Херсон» завершився. У ньому переміг консорціум «Рисоіл-Херсон».

Нагадаємо, що в уряді очікують, що концесія порту «Херсон» дозволить залучити 1,37 мільярда гривень інвестицій у портову інфраструктуру, а державі залучити 14,3 мільярда гривень нових податків.

12 вересня в Україні офіційного оголосили конкурси на концесію перших двох морських портів — «Ольвія» та «Херсон».

14 серпня уряд затвердив умови та ухвалив рішення про початок конкурсу на передачу портів «Ольвія» та «Херсон» у концесію.

Нагадаємо, що закон про концесію український парламент ухвалив у першому читанні ще у квітні 2018 року.

Концесія — це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (таких як дороги, аеропорти, підприємства тощо) у тимчасове користування приватним підприємствам.