Мовний омбудсмен за 10 днів отримав рекордну кількість скарг на порушення закону про мову
Мовний омбудсмен за 10 днів роботи нових вимог за законом про мову отримав рекордні 502 скарги. Більшість із них стосувалися сайтів в інтернеті.
Про це повідомив уповноважений із питань державної мови Тарас Кремінь.
Так, 59% скарг стосуються роботи вебресурсів, що обслуговують споживачів, 20% — вебсайтів, які не обслуговують споживачів, ще 7% — діяльності органів влади, 5% — інше. Ще 9% скарг стосуються обслуговування державною мовою.
Загалом 79% скарг стосуються порушення норми щодо роботи вебресурсів, яка запрацювала лише 16 липня.
За словами Кременя, звернення надходили з усіх куточків України. Кожне друге звернення стосувалося вимоги щодо завантаження українськомовної версії за замовчуванням. Кремінь каже, що значна кількість інтернет-ресурсів, на які скаржились українці, у перші ж дні дії нових норм приводять свою діяльність у відповідність до закону.
Що передувало?
З 16 липня інтернет-ресурси в Україні повинні мати базову стартову сторінку українською мовою, яка для українських користувачів має відкриватися за замовчуванням.
Це стосується вебсайтів та сторінок у соцмережах органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форми власності. А також медіа, зареєстрованих в Україні, та суб'єктів, що реалізують в Україні товари та послуги.
Поскаржитись на порушення закону можна профільному омбудсмену. Письмову скаргу можна подати чи надіслати поштою за адресою Київ, провулок Музейний, 12 або надіслати на електронну пошту: lyst@mova-ombudsman.gov.ua.
У звернення потрібно вказати дані про заявника (ім'я, прізвище, місце проживання) та інформацію про порушника (назва юридичної особи або фізичної особи-підприємця).
- Поділитися: