Пілотний проект для зважування вантажівок під час руху запрацює вже наприкінці жовтня 2019 року. Контрольні майданчики передаватимуть дані про вагу фур співробітникам Укртрансбезпеки.

Про це у ефірі «Громадське. Простономіка» повідомив радник керівника Укравтодору Олександр Кава.

Комплекс має назву Weight-in-Motion (або WiM) та дозволить виявляти серед потоку машин перевантажені фури.

«Проведено незалежний тендер, визначена компанія переможець, і з нею кілька тижнів тому була підписана вже угода. І до кінця року, до жовтня, проект буде реалізований. На першому етапі ця система буде тільки збирати інформацію і передавати її співробітникам Укртрансбезпеки, які будуть стояти на певній відстані. Якщо фіксуватиметься фура із перевантаженням, то її зупинятимуть. Водій та компанія-перевізник притягуватимуться до відповідальності», — розповів Кава.

Раніше повідомлялося, що інтелектуальну транспортну систему впроваджують за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку. WiM-комплекси будуть встановлювати поблизу Києва на основних трасах, а саме — М-01 (Київ - Чернігів - Нові Яриловичі), М-03 (Київ - Харків - Должанське), М-05 (Київ - Одеса), М-06 (Київ - Львів - Чоп), М-07 (Київ - Ковель - Ягодин). У чотирьох локаціях технологія вимірюватиме в обох напрямках руху, у двох — лише в бік Києва.

Якщо проект успішно реалізують, то аналогічну систему розгорнуть в інших областях. Найперше у Одеській, Миколаївській і Херсонській областях, дороги яких найбільше руйнуються через перевантажені фури, які везуть товари до портів. Мета пілотного проекту — з 2019 року не допустити жоден автомобіль вагою понад 40 тонн до Києва та не випустити з нього. У перспективі трьох років такі показники хочуть поширити на всі дороги країни.

Транспортна мережа України розроблялася та будувалася у 1960-80 роках, а тому розрахована на автомобілі вагою не більше 6-7 тонн. Тепер в Україні практикують європейські нормативи, які вже вдвічі вищі за цей показник — 11,5 тонни. Утім, українські компанії-перевізники навантажують фури на 40, 60 тонн, або і 80-100 тонн. Це значно псує дороги.

У 2019 році Укравтодор ремонтуватиме наступні дороги: М-15 Одеса-Рені, Н-08 Запоріжжя-Маріуполь, Н-14 Миколаїв-Кропивницький, Р-51 Мерефа-Павлоград, обхід міста Рівне, а також Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка.

Нагадаємо, Кава також назвав топ-5 найгірших доріг України.

Поділитись: