НАЗК закликає парламентаріїв не зловживати депутатськими зверненнями в приватних інтересах

Національне агентство з питань запобігання корупції закликає народних депутатів не зловживати депутатськими зверненнями для отримання загальної інформації, як от роз’яснення щодо декларування.

Про це йдеться у повідомленні НАЗК у Telegram.

«Ми розуміємо, що суб’єкти декларування хочуть отримати консультацію якнайшвидше… При цьому консультації надаються на рівних умовах для всіх суб’єктів декларування», — йдеться у повідомленні.

В НАЗК пояснили, що на розгляд депутатських звернень закон передбачає 10 днів, а за недодержання строку надання відповіді на депутатське звернення передбачено адміністративну відповідальність. А ось для відповіді іншим громадянам НАЗК має більше часу — до 30 днів.

«Право на депутатський запит та депутатське звернення можуть здатися зручним інструментом для швидшого отримання роз’яснень, необхідних для заповнення е-декларації та виконання інших вимог фінансового контролю», — пишуть у НАЗК.

Водночас наголошують, що надсилаючи такі депутатські звернення, народний депутат задовольняє свій приватний інтерес та вчиняє правопорушення, пов’язане з корупцією. Йдеться про порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

«Уповноважені особи НАЗК неодноразово складали протоколи про адміністративні правопорушення стосовно народних депутатів, які використовували право на депутатське звернення у зазначений спосіб», — додали у НАЗК.

У Нацагентстві також закликали народних обранців користуватися загальними каналами комунікації для отримання консультацій, які можна знайти тут.

Нагадаємо, НАЗК з початку року до 31 травня склало 171 обґрунтований висновок щодо умисного неподання декларацій, зокрема щорічних декларацій за 2017 та 2018 роки.