Життя

Новий закон про розмитнення авто: це можна буде зробити втричі дешевше

Життя/Новий закон про розмитнення авто: це можна буде зробити втричі дешевше
Зберегти
Вигляд
lead
Верховна Рада сьогодні кардинально спростила принцип нарахування акцизу на автомобілі та знизила вартість розмитнення. Тепер розділ податкового кодексу, який раніше займав кілька сторінок і містив десятки податкових ставок на авто різної потужності й віку, вміщується на одній сторінці.

Ключові зміни — скасування заборони на ввезення автомобілів нижче стандарту ЄВРО-5 та проста й зрозуміла формула акцизу. Установлюється базова ставка для автомобілів:

з бензиновим двигуном та об’ємом до 3000 кубічних сантиметрів — 50 євро, понад 3000 кубів — 100 євро. З дизельним двигуном до 3500 кубічних сантиметрів — 75 євро, понад 3500 — 150 євро.

Далі ставка множиться на кількість повних років автомобіля та коефіцієнт двигуна, який дорівнює одній тисячній від об’єму (наприклад, коефіцієнт автомобіля з двигуном 2000 кубічних сантиметрів дорівнюватиме 2). Що це змінить для власників автомобілів на єврономерах? Візьмемо, приміром, авто, куплене в Польщі за 2300 євро з об’ємом двигуна 1800 кубічних сантиметрів, якому 15 років. (до сьогодні такі автомобілі не можна було офіційно ввозити — вони не відповідають стандарту ЄВРО-5. Але навіть якби це й не було заборонено, за чинною системою оподаткування акциз склав би 4394 євро). Об’єм двигуна помножимо на вартість розмитнення, яка для авто такого типу складає 2,44 євро за кубічний сантиметр. За новою системою нарахування акциз для такого авто зменшиться більш ніж утричі:

50 × 1,8 × 15 = 1350 євро

А от акциз для новіших авто, які розмитнюють за звичайною ставкою, знизиться ще більше. Наприклад, за авто 2015 року випуску з двигуном на 2000 кубічних сантиметрів треба буде заплатити 300 євро акцизу. Це в 10 разів менше, ніж доводилося платити раніше. Для тих, хто робив це за зниженими акцизами, порядок цифр практично не зміниться.

Що це змінить?

Вартість розмитнення авто складається з ввізного мита, яке для нашого 15-річного польського авто за 2300 євро складатиме 7,3% або ж 168 євро. Плюсуємо до цієї суми 1350 євро акцизу й 763 євро податку на додану вартість. Отже, повна сума розмитнення — 2281 євро.

Але власники «євроблях», які зареєструють авто впродовж 90 днів з часу набуття чинності законом, зможуть заплатити лише половину суми акцизу. Таким чином, за розмитнення 15-річної польської автівки, купленої за 2 300 євро, доведеться заплатити 1 606 євро. Це багато, але в більш ніж у три з половиною рази менше, ніж доводилося платити дотепер — повна сума розмитнення склала б 5934 євро.

Чим новіше вживане авто, тим дорожче воно коштує в Європі. Це означає, що меншим буде акциз, який залежить від віку машини, більшим ввізне мито, яке на теперішній час складає 5-7,3 від вартості автомобіля й більшою сума ПДВ — це 20% від усіх вище перерахованих платежів. За 3-річну автівку з двигуном 2000 кубічних сантиметрів, придбану за 10 тисяч євро доведеться заплатити 3 476 євро. На сьогодні вартість розмитнення такого авто склала б 6819 євро за звичайною ставкою і 3517 євро — за пільговою.

Штрафувати по-новому

Водночас Рада ухвалила закон, що посилює відповідальність за користування нерозмитненими автомобілями й контроль за їхнім використанням.

«За» проголосувало 245 депутатів (для ухвалення закону необхідно 226).

Закон, зокрема, встановлює адміністративну відповідальність за порушення термінів розмитнення автомобілів, які перебувають в Україні в режимі тимчасового ввезення чи транзиту. Саме ці режими використовують для ухилення від сплати податків власники так званих «євроблях».

Зокрема, запроваджується покарання за порушення умов розмитнення авто — 8500 гривень. Якщо авто використовуватиме підприємець — аж 34 тисячі гривень. За повторне порушення закону штраф зросте до 170 тисяч гривень.

Крім цього, закон дозволить працівникам Нацполіції зупиняти власників нерозмитнених автомобілів для перевірки необхідних документів.

Пов`язані новини