Одна з найбільших авіакомпаній світу замовила 15 надзвукових літаків. Як усе складеться, політати на них вийде у 2029-му

Концепція надзвукового літака Overture, який може почати перевезення пасажирів у 2029 році
Концепція надзвукового літака Overture, який може почати перевезення пасажирів у 2029 роціBoom Supersonic

Американська авіакомпанія United Airlines оголосила про плани придбати 15 надзвукових реактивних літаків Overture у компанії Boom Supersonic. У разі відповідності апаратів вимогам безпеки перші пасажирські рейси планують здійснити у 2029 році.

Про це повідомили пресслужби United Airlines і Boom Supersonic.

Наразі угода має лише попередній характер: Boom Supersonic — стартап, який поки не розробив жодного літака. Але в United Airlines уже заявили, що в разі успіху збільшать замовлення з 15 до 50 надзвукових реактивних літаків.

За планом, перший робочий прототип літака має бути представлений у 2025 році. Через рік, 2026-го, він повинен здійснити успішний політ і бути схвалений регуляторами. А у 2029 році United Airlines хоче почати здійснювати пасажирські перевезення.

У Boom Supersonic заявляють, що їхні літаки зі швидкістю в 1,7 Маха суттєво скоротять тривалість перельотів. Так, подорож від Нью-Йорка до Лондона триватиме не сім годин, а три з половиною, а з Лос-Анджелеса в Сідней — не 15 годин, а лише шість годин 45 хвилин.

Концепція надзвукового літака Overture, який може почати перевезення пасажирів у 2029 роціBoom Supersonic

Надзвукові польоти — не щось нове: з 1969 по 2003 роки їх здійснювали 20 британсько-французьких літаків «Конкорда». Вони були здатні розвивати швидкість, у понад два рази більшу за швидкість звуку, — близько 2180 кілометрів на годину.

Наразі головними перешкодами на шляху відновлення надзвукових польотів є занепокоєння щодо забруднення довкілля (швидший політ вимагає більшої кількості палива) і шумове забруднення (надзвуковий політ супроводжується звуком, який може налякати людей).

Представниця Boom Supersonic Кеті Сміт у коментарі BBC визнає, що їхні літаки потребуватимуть більше палива, але додала, що вони будуть «вуглецево-нейтральними». А ще Сміт висловила впевненість, що Overture не будуть створювати більше шуму, ніж інші літаки.