Польща відкриє додаткові пункти перетину кордону. Це просила зробити Україна, щоб зменшити черги

Польща відкриє додаткові пункти перетину кордону для вантажівок. Таке рішення ухвалили після відповідного прохання України.

Про це заявив прем'єр-міністр Польщі Матеуш Моравецький під час візиту у Київ, передає «Суспільне».

За його словами, вже незабаром на кордоні створять нові пункти пропуску для порожніх вантажівок та вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу.

Раніше у Мінінфраструктури повідомляли, що Україна досягла з Польщею попередніх домовленостей щодо відкриття ще одного пункту пропуску на кордоні, що має зменшити черги з вантажівок. Втім, після цього очільники Мінінфраструктури, Державної митної служби та Державної прикордонної служби організували спільний брифінг та заявили, що черги з транспорту на кордоні подекуди сягають 60 кілометрів.

У чому проблема?

Нині кордон з Польщею залишається найбільш завантаженим напрямком для вантажівок. Найкритичніша ситуація — на пункті пропуску «Ягодин», де вантажівки перебувають у черзі до 7 днів. Щоб зменшити черги Україна підготувала низку пропозицій.

У Мінінфраструктури, Державній митній службі та Держприкордонслужбі напередодні пояснювали, що повномасштабна війна змусила перенаправити вантажні перевезення з морських портів, через які раніше йшло 80% вантажів, на західний кордон України. Найбільш складна ситуація зберігається на кордоні з Польщею.

Однією із головних причин черг на кордоні називають зниження темпів оформлення вантажівок фітосанітарною та ветеринарною службою Польщі.

Заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм розповів, що польські прикордонні та митні служби працюють ефективно та здійснюють контроль по 15-20 хвилин. А потім перевізники чекають по 4-5 годин на фітосанітарний і ветеринарний контроль.

То що пропонувала Україна?

На думку української сторони, пришвидшити перетин кордону може цілодобовий фітосанітарний та ветеринарний контроль з польського боку, на якому Україна наполягає останні місяці.

Також Україна пропонує польській стороні:

  • попереднє сортування вантажних транспортних засобів в залежності від виду вантажів задля кращої організації та підвищення продуктивності роботи польських контролюючих органів;
  • оперативний обмін інформацією щодо кількості оформлених транспортних засобів та наявних можливостей їх оформлення в залежності від виду вантажів;
  • пломбування українською стороною вантажівок, що перевозять ріпак для перероблювання на біодизель, для скасування їх контролю на кордоні;
  • виділення додаткових контрольно-пропускних пунктів для пропуску порожніх вантажівок.