Польща оприлюднила технічну доповідь щодо Смоленської катастрофи: причиною аварії став вибух

У середу, 11 квітня, у Польщі оприлюднили технічну доповідь підкомісії з розслідування причин Смоленської авіакатастрофи.У рапорті міститься сім пунктів, які доводять, що причиною авіакатастрофи 10 квітня 2010 року не була помилка пілота.

У середу, 11 квітня, у Польщі оприлюднили технічну доповідь підкомісії з розслідування причин Смоленської авіакатастрофи. У рапорті міститься сім пунктів, які доводять, що причиною авіакатастрофи 10 квітня 2010 року не була помилка пілота.

Про це повідомляє «Польське радіо».

Основними тезами доповіді є те, що під час авіакатастрофи на літаку Ту-154 М стались два вибухи на різних висотах, а також те, що диспетчери з російського аеродрому подавали пілотам літака неправдиву інформацію.

«Російські диспетчери руху на летовищі «Сєвєрний», за погодженням командувача військово-транспортної авіації РФ генерала В. Бенедиктова у Москві, послідовно подавали неправдиву інформацію екіпажу літака Ту-154 М під час підходу до посадки 10 квітня 2010 року», — зазначається у звіті.

Повідомляється, що перед посадкою Ту-154 М відбувся контрольний підхід на посадку військового літака Іл-76, котрий мав перевірити дію навігаційних систем летовища «Сєвєрний».

«Іл-76 двічі сходив на рівень нижче мінімуму, за кожним разом машина сходила на рівень кілька метрів над плитою летовища з його лівого боку», — йдеться у першому пункті Технічного рапорту підкомісії.

У документі зазначено, що «спочатку відбулися вибухи лівого крила, які призвели до розпаду структури частини крила на висоті понад 900 метрів над рівнем стартової смуги номер 26 летовища «Сєвєрний» у Смоленську».

Ці вибухи розкинули частини лівого крила на площу понад 30 метрів ширини і понад 400 метрів уздовж польоту літака. Згодом від крила відірвався клапан, частини якого знайдено на відстані понад 400 метрів».

«Після того, як машина подолала поріг TAWS38 (710 метрів) над порогом злітно-посадкової смуги, відбувся ряд аварій: лівого двигуна, генератора, клапанів, шасі літака і т.д.)», — написано у рапорті.

10 квітня голова підкомісії Міноборони Польщі з розслідування Смоленської катастрофи Антоні Мацеревич офіційною причиною Смоленської катастрофи назвав вибух на борту літака.

Повідомлялось також, що екс-президента Польщі Броніслава Коморовського викликали на допит в прокуратуру у зв’язку зі слідством у справі Смоленської катастрофи.

Нагадаємо, 20 вересня 2016 року в Польщі відновили справу щодо неефективного розслідування Смоленської катастрофи.

Літак Ту-154 з президентом Польщі Лехом Качинським на борту розбився 10 квітня 2010 року поблизу Смоленська. В авіакатастрофі загинуло 96 чоловік, включно з президентом Польщі, його дружиною і високопоставленими польськими політиками. Вони прямували в Росію, щоби взяти участь у траурних заходах до 70-ї річниці розстрілу в Катині.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКатастрофа під Смоленськом: що відомо про винуватців через сім років після трагедії.